搬家 (1)

on 2015年9月30日 星期三
搬家 (1)
聖經閱讀:馬太福音28:16-20 現代中譯本|合和本
2015年9月30日(三)



搬家 (1)  最近我先生跟我賣了地,並在一個小鎮裡買了一棟房子,透過這次的搬家經驗,上帝教了我一些很重要的功課,我想要跟你分享這些功課。
 我們請朋友諾瑪來幫我們,她是一個很有經驗的房地產仲介,同時也是一個基督徒。諾瑪為我們服務了六個月來幫我們賣掉原來的房子並另外再找一棟新房。在我們跟她合作時,我發現她並不害怕表明她是一個基督徒。藉著諾瑪所做的事和所說的話,大家都知道她是一個基督徒。
 在今天閱讀的經文中,耶穌告訴祂的門徒「使萬國萬民都作我的門徒」(第19a節),這句話的意思是,無論我們到哪裡──去上班、去學校,或是去超市──我們都應該跟人分享上帝的愛以及有關耶穌的信息。
 今天就遵從耶穌的命令,去讓人知道你愛上帝並且服事上帝。 —JK
「所以,你們要去,使萬國萬民都作我的門徒,奉父、子、聖靈的名給他們施洗。」 馬太福音28:19b
禱告:親愛的上帝,我願向人表白我是一個基督徒。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Moving (1)
Bible Reading: Matthew 28:16-20
Wednesday, September 30, 2015



Moving (1)  Recently my husband and I sold our acreage and bought a house in a small town. Through this moving experience, God taught me some very important lessons that I want to share with you.
 We asked our friend, Norma, to help us. She is a very skilled real estate agent and a wonderful Christian woman. Norma worked with us for about 6 months, helping us sell our house and find another one. As we worked with her, I noticed that she is not afraid to show that she is a Christian. People knew that Norma is a Christian by the way she acted and the things she said.
 In our Bible verses today, Jesus told His followers to “go and make followers of all people in the world” (verse 19a). This means that wherever we go — to work, to school, to the grocery store — we should share God’s love and His message about Jesus with other people.
 Obey Jesus’ command today. Show other people that you love and serve God. —JK
“Baptize them in the name of the Father and the Son and the Holy Spirit. Teach them to obey everything that I have told you to do.” Matthew 28:19b
PRAYER: Dear God, I want to show other people that I am a Christian. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言