像雪一樣潔白

on 2015年9月20日 星期日
像雪一樣潔白
聖經閱讀:以賽亞書1:16-20 現代中譯本|合和本
2015年9月20日(日)



像雪一樣潔白  在我參與的教會的教室裡有白板,在白板上一定要用白板筆來寫,這樣才容易擦乾淨。
 在一個主日,有人使用了油性筆在白板上寫字,這是一個意外,我們想白板上的字是擦不掉了,因為用了不對的筆,但是有一個人知道怎麼擦掉白板上油性筆的字跡。
 我生命中的罪,就像是白板上的油性筆字跡一樣,擦不掉!但是耶穌可以除去我生命中的罪,這也是為什麼祂死在十架上,祂的寶血遮蓋了我所有的罪。因著耶穌,我的罪得赦免而我也被潔淨了。
 在今天閱讀的以賽亞書經節中,上帝說:「雖然你們的罪污朱紅,我卻要使你們像雪一樣的潔白」(第18b節)。只有耶穌能赦免你、除去你的罪,你要信靠祂來再次使你潔淨。 —SAH
「我的靈啊,要頌讚上主,不要忘記他的仁慈。」 詩」 篇103:12
禱告:天父,謝謝祢這麼愛我,甚至差派耶穌為我受死。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

White as Snow
Bible Reading: Isaiah 1:16-20
Sunday, September 20, 2015



White as Snow  The classrooms at my church have white boards. You must use a dry erase marker on these boards. Then the boards can be cleaned easily.
 One Sunday someone used a permanent marker to write on a white board. This was an accident, but we thought that it couldn’t be erased because the wrong kind of marker was used. But one person knew how to clean the board and remove the permanent marker.
 The sin in my life is like the permanent marker on a white board. I can’t erase it. But Jesus can remove the sin from my life. That’s why He died on the cross. His blood covers all of my sins. Because of Jesus, my sins are forgiven and I am clean.
 In our Bible verses from Isaiah, God says, “Even if your sins are as dark as red dye, that stain can be removed and you will be as pure as wool that is as white as snow” (verse 18b). Only Jesus can forgive you and remove your sin. Trust Him to make you clean again. —SAH
“And he has taken our sins as far away from us as the east is from the west.” Psalm 103:12
PRAYER: Heavenly Father, thank You that You love me enough to send Jesus to die for me. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言