詩篇63 (1)

on 2013年9月30日 星期一
詩篇63 (1)
聖經閱讀:詩篇63:1-2 現代中譯本|合和本
2013年9月30日(一)



詩篇63 (1)  聖經大部份的版本都說詩篇63是大衛的詩,是大衛在猶大曠野的時候所寫的。為什麼大衛會在曠野呢?也許他正在逃避一個敵人的追殺。
 在第1節,大衛說:「上帝啊……我熱切地尋求你。像一塊乾旱、焦渴、無水的田地,我切望你,渴慕你。」當人們在曠野的時候,他們常常會感到乾渴,但是大衛並不是在找水喝,他是靈性上困倦,他所尋求的是上帝。
 在第2節,大衛想起他在聖殿裡親近上帝的日子,當他這麼想的時候,就感到開心並受到激勵。
 有時候,我們也許會感到不那麼親近上帝,這時,我們就應該回想曾經跟上帝非常親近的日子,然後我們就可以明白上帝仍然與我們同在,並且會保護我們。 —BH
「因為你時時幫助我;我在你翅膀的庇護下歡樂歌唱。我緊緊跟隨你;你的右手扶持我。」 詩篇63:7-8
禱告:上帝,有時候我覺得離祢好遠,但我知道祢永遠與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 63 (1)
Bible Reading: Psalm 63:1-2
Monday, September 30, 2013



Psalm 63 (1)  Most Bibles say that Psalm 63 is a psalm of David and that it was written when he was in the desert of Judah. Why was David in the desert? Probably he was running away from one of his enemies who wanted to kill him.
 In verse 1 David says, “God...I am searching so hard to find you...I thirst for you in this dry and weary land without water.” When people are in a desert, they often become dry and thirsty. But David was not looking for water. He was spiritually tired, and he was looking for God.
 In verse 2, David remembers when he was close to God in the temple. When David thinks about this, he becomes happy and encouraged.
 Sometimes we may feel that we are not close to God. We should look back to a time when we felt very close to God. Then we realize that God is still with us and that He will protect us. —BH
“...you are the one who helps me. It makes me happy to be under your protection! I stay close to you, and you hold me with your powerful arm.” Psalm 63:7b-8
PRAYER: God, sometimes I feel far away from You. But I know that You are always with me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言