詩篇63 (2)

on 2013年10月1日 星期二
詩篇63 (2)
聖經閱讀:詩篇63:3-5 現代中譯本|合和本
2013年10月1日(二)



詩篇63 (2)  今天的經文中,大衛談到渴望頌讚上帝並花時間向祂禱告。
 在第3節,大衛說了一件很重要、關於上帝之愛的事情,他說:「你永恆的愛比生命寶貴」,這樣的愛讓大衛更加渴望頌讚上帝。
 大衛在第4節談到頌讚上帝和禱告,他說:「我要舉起雙手向你禱告。」在舊約聖經裡,當人們禱告的時候,常常會舉起雙手。這是在表明他們有願意的心,來領受上帝對他們禱告的回應。
 在第5節,大衛將頌讚上帝比喻作享用一頓飯,他說:「我的靈要飽享盛筵;我要向你唱歡樂的讚美詩。」如果一個人在飢餓的時候飽餐一頓,他會感到滿足。同理,當頌讚上帝時,我們也會感到靈性上的滿足。
 我希望今天你會花一些時間向上帝禱告並頌讚祂。這樣,你將會感到滿足並像大衛一樣喜樂。 —BH
「上主啊,我每天向你呼求;我向你舉手禱告。上主啊,我向你求助;每日清晨我向你禱告。」 詩篇88:9b, 13
禱告:上主,我向祢禱告,我已經預備好領受祢的回應,請幫助我並照顧我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 63 (2)
Bible Reading: Psalm 63: 3-5
Tuesday, October 1, 2013



Psalm 63 (2)  In our Bible verses today, David talks about wanting to praise God and spend time praying to Him.
 In verse 3, David says something very important about God’s love. “Your faithful love is better than life.” This makes David want to praise God even more.
 David talks about praising God and praying in verse 4. He says, “I lift my hands in prayer.” In the Old Testament people often held their hands up when they prayed. This showed their willingness to receive God’s answer to their prayers.
 In verse 5, David compares eating a meal with praising God. “When I sit down to satisfy my hunger, my joyful lips hunger to praise you!” If a person is hungry and eats a good meal, he feels satisfied. In the same way, when we praise God, we feel spiritually satisfied.
 I hope that you will take time to pray to God today and praise Him. Then you will feel satisfied and joyful like David did. —BH
“Lord, I pray to you constantly! I lift my arms in prayer to you. Lord, I am asking you to help me! Early each morning I pray to you.” Psalm 88:9b, 13
PRAYER: Lord, I pray to You. I am ready to receive Your answer. Help me and take care of me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言