為上帝善用時間

on 2013年10月7日 星期一
為上帝善用時間
聖經閱讀:歌羅西書4:2-6 現代中譯本|合和本
2013年10月7日(一)



為上帝善用時間  在生活中,有時候事事順利,但有時候我們會遇到挫折。在挫折的期間,我們也許會生氣、會煩躁。在我的生活中有一個實際的例子,就是當我開車去上班時,若遇到一個又接著一個的紅燈,每看到一個綠燈轉為紅燈時,我就會越來越緊張和生氣。這並不是上帝希望我過的生活。
 當我遇到令人生氣的狀況時,我會努力扭轉情勢並使它成為好事。就如同經文的第5節所說:「要把握機會。」現在,當停下來等紅燈時,我會利用那段時間來禱告。
 如果通勤上班的路途遙遠,這正好給我更多的時間唱詩歌讚美上帝;如果我跟別人有一些問題,這就給了我機會去包容他們,並讓他們看見上帝的恩典。
 今天,不要對你所處的環境感到生氣,相反的,要善用你的時間來讚美上帝並服事其他人。—BL
「你們跟非信徒來往要有智慧,要把握機會。講話要溫和風趣。」 歌羅西書4:5-6a
禱告:親愛的上帝,今天我願為祢善用我的時間。奉耶穌的名,阿們!
(姜冠群譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Use Your Time for God
Bible Reading: Colossians 4:2-6
Monday, October 7, 2013



Use Your Time for God  Sometimes things go smoothly in our lives. But other times we face frustrations. During those times we may become upset and impatient. An example in my life is when I am driving to work and I hit one red light after another. I become more tense and upset as I see each green traffic light turn red. That’s not how God wants me to live.
 When I face upsetting circumstances, I try to turn them around and use them for good. As verse 5b of our Bible Reading says, “Use your time in the best way you can.” Now when I am stopped at a red light, I use that time to pray.
 If my commute to work is long, that just gives me more time to sing and praise God. If I have a problem with another person, that gives me a chance to be patient and show them God’s grace.
 Instead of becoming upset with your circumstances today, use your time to praise God and serve others. —BL
“Be wise in the way you act with those who are not believers...When you talk, you should always be kind and wise.” Colossians 4:5-6a
PRAYER: Dear God, I want to use my time for You today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言