上帝的光

on 2013年9月6日 星期五
上帝的光
聖經閱讀:詩篇119:97-105 現代中譯本|合和本
2013年9月6日(五)



上帝的光  當我出門上班的時候,我會開車越過紐約灣上的一座橋,橋下的紐約灣裡總是有很多的船隻和小艇穿梭進出紐約市。
 最近的一個清晨,我正要開車去上班,那是一個有霧的天氣。當我開車越過那座橋時,霧變得特別濃,教人很難看見東西。所以,我就跟著前面卡車的後燈慢慢地開,這樣我才可以維持走在自己的車道上。
 這個經驗讓我思考今天的經文。第105節談到上帝的話語,它說:「你的話是導引我的燈,是我人生路上的光。」就像那輛卡車讓我保持在正確的車道上一樣,上帝的話語會讓我們保持在人生正確的道路上。
 有時候我們發現自己正面對黑暗、「濃霧密佈」的情況,而我們並不確定該怎麼做才好,這就是我們必須信靠上帝話語的時候了。我們必須留心聆聽上帝說的話並讓祂來帶領我們。
 今天就倚靠上帝的話語吧! —SQ
「我決意遵守你的法律,直到我生命的終結。」 詩篇119:112
禱告:上帝,謝謝祢賜下祢的話語,聖經。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God’s Light
Bible Reading: Psalm 119:97-105
Friday, September 6, 2013



God’s Light  When I go to work, I drive across a bridge over New York Bay. There are always many ships and small boats in the bay as they travel in and out of New York City.
 Recently I was driving to work early in the morning, and it was foggy. As I drove over the bridge, the fog became worse. It was very difficult to see anything. So very slowly, I followed the rear lights of the truck in front of me. That way I was able to stay in my lane of traffic.
 This experience made me think about our Bible Reading today. Verse 105 talks about God’s Word. It says, “Your word is like a lamp that guides my steps, a light that shows the path I should take.” Just as the truck kept me in the right lane, God’s Word will keep us on the right path in life.
 Sometimes we find ourselves facing dark “foggy” circumstances, and we are not sure what we should do. That’s when we need to trust God’s Word. We need to pay attention to what God says and let Him lead us.
 Depend on God’s Word today! —SQ
“More than anything I want to obey your laws always, until the end of my life.” Psalm 119:112
PRAYER: God, thank You for Your Word, the Bible. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言