詩篇56

on 2013年9月24日 星期二
詩篇56
聖經閱讀:詩篇56:1-13 現代中譯本|合和本
2013年9月23日(一)



詩篇56  詩篇56的作者正被他的敵人攻擊,在這些經節裡,他呼求上帝幫助他、憐憫他。整首詩歌裡,作者談到兩件重要的事情:信靠和頌讚。
 第4節說:「我信靠上帝,頌讚他的應許;我倚靠他,我不懼怕。血肉凡人能對我怎麼樣?」然後在第10和11節,作者說:「我信靠上帝,頌讚他的應許;我頌讚上主的應許;我倚靠他,我不懼怕。血肉凡人能對我怎麼樣?」
 信靠和頌讚上帝是相隨的。當我們信靠上帝時,祂永遠不會讓我們失望;祂永遠知道什麼是對我們最好的,上帝會永遠幫助我們、引導我們。然後,當我們看見上帝幫助了我們,就會想要讚美祂。
 今天你一定要信靠上帝,而當你看見祂在你的生命中作工時,請停下你的腳步並讚美祂的仁慈。—ECW
「主啊,我要在列國中感謝你;我要在萬民中頌讚你。你永恆的愛上達高天;你的信實高入雲霄。」 詩篇57:9-10
禱告:主,我信靠祢,謝謝祢引導我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 56
Bible Reading: Psalm 56:1-13
Monday, September 23, 2013



Psalm 56  The writer of Psalm 56 was being attacked by his enemies. In these verses, he asks God to help him and show him mercy. Throughout the psalm, the writer talks about two important things: trust and praise.
 Verse 4 says, “I trust God, so I am not afraid of what people can do to me! I praise God for his promise to me.” Then in verses 10 and 11, the writer says, “I praise God for his promise. I praise the Lord for his promise to me. I trust God, so I am not afraid of what people can do to me!”
 Trusting and praising God go together. When we trust God, He will never fail us. He always knows what is best for us. God will always help and guide us. Then, when we see that God has helped us, we will want to praise Him!
 Be sure to trust God today. And when you see Him working in your life, stop and praise Him for His goodness. —ECW
“My Lord, I will praise you before all people. I will sing praises about you to every nation. Your faithful love is higher than the highest clouds in the sky!” Psalm 57:9-10
PRAYER: Lord, I put my trust in You. Thank You for guiding me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言