說謊

on 2013年9月21日 星期六
說謊
聖經閱讀:箴言6:12-19 現代中譯本|合和本
2013年9月21日(五)



說謊  當我在小學一年級的時候,我們學校有一個特別的計畫。有人為我們製作了一個大型的娃娃屋,而我們的任務就是去佈置這個娃娃屋並幫它上色。
 有一天,另一個女孩和我一起在為這個娃娃屋塗上顏色,我不小心將一些顏料灑了出來。我試著將它清理乾淨,但老師已經注意到這個混亂的情形。她問是誰將顏料灑出來的?我指著另一個女孩說:「是她弄的!」
 老師很快就發現是我將顏料灑出來的,就把我叫到教室外面教訓我。她不是因為我灑了顏料而處罰我──那只是一場意外,她處罰我是因為我說謊。
 今天經文的第17節告訴我們,說謊是上帝厭惡的事情。我無法騙過我的老師,而我們也騙不了上帝;祂知道我們的一切,當我們沒有說實話的時候,祂都知道。
 你要確定今天所做是事是尊榮上帝、蒙上帝喜悅的。 —DJH*
「說實話,顯示公正;作假證,傷害無辜。」 箴言12:17
禱告:親愛的上帝,我不想要說謊,今天請幫助我蒙祢喜悅。奉耶穌的名,阿們!
(王映涵譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Telling Lies
Bible Reading: Proverbs 6:12-19
Friday, September 21, 2013



Telling Lies  When I was in first grade, our school had a special project. Someone made a large doll house for us. Our job was to paint and furnish the doll house.
 One day another girl and I were painting the doll house. I accidentally spilled some paint. I tried to clean it up, but my teacher noticed the mess. She asked who had spilled the paint. I pointed to the other girl and said, “I think she did it!”
 My teacher soon discovered that I had spilled the paint. She removed me from the classroom and disciplined me. She did not punish me for spilling the paint — that was an accident. She punished me for lying.
 Verse 17 of our Bible Reading today tells us that lying is one thing that God hates. I could not fool my teacher, and we cannot fool God. He knows us, and He knows when we do not tell the truth.
 Make sure that you are doing things today that please and honor God. —DJH*
“Good people speak the truth and can be trusted in court, but liars make bad witnesses.” Proverbs 12:17
PRAYER: Dear God, I don’t want to tell lies. Help me to please You today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言