GPS

on 2016年7月28日 星期四
GPS
聖經閱讀:詩篇119:1-16 現代中譯本|合和本
2016年7月28日(四)


 我很沒有方向感,所以在車子裡我有一個GPS(衛星定位系統),這東西真的很棒!我跟著GPS的指示走,如果走錯路,它會重新計算,讓我回到正確的道路。
有一次我到別州旅行,在從旅館到機場的路上,我的GPS壞了,我不知道該怎麼辦,我不想轉彎,因為害怕越走越錯! 這就是想要信上帝卻又不讀經的人的情形,今天閱讀的經文提醒我們,研讀上帝的話語是多麼重要的一件事,第11節說:「我把你的話存在心裡,免得我得罪你。」當遵行聖經的教導,我們就可以知道自己正走在通往上帝的道路上,這樣我們就不必煩惱,可以專心去做讓上帝高興的事。
當遵行上帝的話語時,你就可以擁有一個平安、自信的生命。 —BL

「我學習你的教導;我慎思你的訓誨。我以你的法律為樂;我不忘記你的命令。」 詩篇119:15-16
禱告:主,謝謝祢在聖經裡向我顯明我可以如何跟隨祢、取悅祢。奉主的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

GPS
Bible Reading: Psalm 119:1-16
Thursday, July 28, 2016


 I have a terrible sense of direction, so I have a GPS (Global Positioning System) in my car. It is wonderful! I follow the directions given by the GPS. If I make a mistake, it recalculates and gets me back on the right road again.
One time I was in a different state. My GPS broke when I was between the airport and my hotel. I had no idea what to do. I did not want to make any turns because I was afraid of being even more lost! That's how it is with people who want to follow God but do not read and study the Bible. Our Bible verses remind us how important it is to study God's Word. Verse 11 says, “I study your teaching very carefully so that I will not sin against you.” When we follow the Bible, we can know that we are on the way that leads to God. Then we don't have to worry. We can concentrate on doing things that please God.
You can have a life of peace and confidence when you follow God's Word. —BL

“I will study your instructions. I will give thought to your way of life. I enjoy your laws. I will not forget your word.” Psalm 119:15-16
PRAYER: Lord, thank You for showing me in the Bible how I can follow and please You. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言