信主的朋友

on 2016年7月23日 星期六
信主的朋友
聖經閱讀:箴言12:22-28 現代中譯本|合和本
2016年7月23日(六)


幾天前,我才發現那個星期忘了幫自己最喜歡的盆栽澆水,於是我趕緊拿一杯水倒進盆栽裡,不久之後那個盆栽就開始活過來了。
這個盆栽幫助我記得自己需要信主的好朋友來協助我持守靈性的剛強,就好比植物需要水一樣,我也需要可以幫助我親近上帝的朋友。當遇到困難或是心情不好時,我需要信主的朋友來幫助我記得上帝已經賜給我的種種喜樂和祝福。
今天經文閱讀的作者談到幾件在我們天天為上帝而活時有幫助的事,第26a節說:「義人是鄰舍的良師益友」,你不應該選擇壞人作你親近的朋友,而是要選擇基督徒來作你最要好的朋友,他們會幫助你、保守你的心來抵擋魔鬼的攻擊。
今天你要謝謝信主的朋友幫助你持守在通往上帝的道路上。 —KG

「不要受愚弄了。『壞友伴敗壞品德!』」 哥林多前書15:33
禱告:天父,謝謝祢賜下信主的朋友,他們幫助我跟隨祢。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Christian Friends
Bible Reading: Proverbs 12:22-28
Saturday, July 23, 2016


 The other day I realized I had forgotten to water my favorite plant that week. I quickly got a cup of water and poured it on the plant. Soon the plant started to come back to life.
This plant helps me remember that I need good Christian friends to help me stay spiritually strong. Just as a plant needs water, I need friends who will help me live close to God. When I have a bad day or I am depressed, I need Christian friends to help me remember the joys and blessings that God has given to me.
In our Bible verses today, the writer tells us several things that will help us as we try to live for God every day. Verse 26a says, “Good people are careful about choosing their friends.” You should not choose bad people to be your close friends. Instead you should choose Christians to be your best friends. They will help you guard your heart against the devil's attacks.
Thank your Christian friends today for helping you stay on the way that leads to God. —KG

“Don't be fooled: ‘Bad friends will ruin good habits.'” 1 Corinthians 15:33
PRAYER: Father, thank You for Christian friends who help me follow You. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言