要忠心

on 2016年7月1日 星期五
要忠心
聖經閱讀:啟示錄2:8-10現代中譯本|合和本
2016年7月1日(五)


 幾年前,我還是一個研究所的學生,有一天我正在打一份期中報告,在打了八頁後,學校的電腦系統當機了,我沒有把打好的資料存檔,所以我什麼都沒了。重打一遍花了我好長一段時間,但是沒辦法,我一定要完成它,最後我還是完成了這份報告並繳交給教授。
這個經驗讓我想起我的基督徒生活,有時候我生病了或是發生財務問題,或是跟朋友爭吵,這些事都讓我感到挫折和疑惑。
今天讀的經文中,耶穌對士美拿教會說話,那些基督徒也遇到了困難,但是耶穌鼓勵他們說:「你要忠心至死,我就賜給你生命的華冠」(經節 10b)。
當在生活中遇到困難時,我必須記住耶穌的話,這樣我才能每天一直不斷地跟隨並事奉上帝。 —BF*

「遭受試煉而忍耐到底的人有福了;因為通過考驗之後,他將領受上帝向愛他的人所應許那生命的冠冕。」 雅各書1:12a
禱告:上帝,我願一生中的每天都對祢持守忠心。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Be Faithful
Bible Reading: Revelation 2:8-10
Friday, July 1, 2016


 Several years ago, I was a graduate student. One day I was typing a term paper. I had typed eight pages when the college's computer system went down. I had not saved what I had typed, so I lost everything. It took me a long time to re-type the paper, but I had to do it. Finally I finished the paper and turned it in to my professor.
This experience reminds me of my Christian life. Sometimes I am sick or have financial problems or have an argument with my friend. These things frustrate and confuse me.
In our Bible Reading for today, Jesus spoke to the church at Smyrna. These Christians faced troubles, too. But Jesus encouraged them by saying, “...be faithful, even if you have to die. If you continue to be faithful, I will give you the reward of life” (verse 10b).
When I face problems in my life, I need to remember Jesus' words. Then I will continue following and serving God every day. — BF*

“Great blessings belong to those who are tempted and remain faithful! After they have proved their faith, God will give them the reward of eternal life.” James 1:12a
PRAYER: God, I want to stay faithful to You every day of my life. In Jesus' name. Amen.
引用經文 引用英文經文

0 意見:

張貼留言