在我們裡面的耶穌

on 2016年7月25日 星期一
在我們裡面的耶穌
聖經閱讀:加拉太書5:19-26現代中譯本|合和本
2016年7月25日(一)


 我們都是罪人,當我們決定將耶穌作為我們生命之主和救主時,祂就赦免了我們的罪、使我們潔淨了。之後我們每天努力跟隨並遵從耶穌,當我們這麼做時,別人就可以看見耶穌住在我們裡面。
我有許多未信主的同事,我努力活出見證好讓我的同事看見我跟他們是不一樣的,當我用不一樣的方式來做事時,他們會問我為什麼我不那麼做、不那麼說,這時我就可以跟他們談談耶穌,以及祂如何改變了我。
在今天閱讀的經文中,保羅列舉了許多我們不應該做的事,然後他也列了幾項聖靈會在生活中幫助我們發展的特質:「至於聖靈所結的果子,就是:博愛、喜樂、和平、忍耐、仁慈、良善、忠信、溫柔、節制」(第22-23a節)。
想一想你的生命,別人是不是看見耶穌住在你裡面呢? —AB

「那些屬於基督耶穌的人已經把他們本性上的一切邪情慾望都釘死在十字架上了。」 加拉太書5:24
禱告:親愛的天父,我願學像耶穌。奉主的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Jesus in Us
Bible Reading: Galatians 5:19-26
Monday, July 25, 2016


 We are all sinners. When we decide to make Jesus our Lord and Savior, He forgives our sins and makes us pure. Then we try to follow and obey Jesus every day. When we do that, other people will see Jesus living in us.
I work with many people who are not Christians. I try to live so that my co-workers will see that I am different than they are. When I act differently, they ask me why I don't do certain things or say certain words. Then I am able to tell them about Jesus and how He has changed me.
In our Bible Reading today, Paul lists many things that we should not do. Then he includes a list of characteristics that the Holy Spirit helps us develop in our lives. “But the fruit that the Spirit produces in a person's life is love, joy, peace, patience, kindness, goodness, faithfulness, gentleness and self-control” (verses 22-23a).
Think about your life. Do other people see Jesus living in you? —AB

Those who belong to Christ Jesus have crucified their sinful self.” PRAYER: Dear Heavenly Father, I want to be like Jesus. In His name. Amen.
禱告(英文)

0 意見:

張貼留言