關係

on 2016年7月6日 星期三
關係
聖經閱讀:腓利門書1-25 現代中譯本|合和本
2016年7月6日(三)


 我和其他的同事不滿我們的老闆,對於他的一些決策我們並不贊同,因此我們就說了一些老闆的壞話,後來老闆發現我們在背地裡說他壞話。
因為我所做的事,我覺得跟老闆間有隔閡,我知道上帝並不喜悅我這樣做,因此我就去找老闆,向他坦承我所做的事並請求他的原諒。之後我的態度改變了,也更尊敬我的老闆,後來我們有一個更好的關係。
今天讀的經文談到阿尼西謀的故事,他從主人腓利門那裡逃跑,但保羅鼓勵腓利門把阿尼西謀看作是主內弟兄一樣接回去,好讓彼此再一次有好的關係。
罪使我們跟上帝、也跟人隔絕。也許有人是你要去請求原諒的,或者有關係需要被恢復,就懇求上帝幫助你做對的事。 —EP*

「所以,如果你把我當作親密的朋友,你就接阿尼西謀回去,像接納我一樣。」 腓利門書 1:17
禱告:天父,我願永遠做對的事。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Relationships
Bible Reading: Philemon 1-25
Wednesday, July 6, 2016


 The other workers and I were not happy with our boss. We did not agree with some decisions he had made. So we said some bad things about the boss. Later, he found out that we had said negative things about him.
I felt separated from my boss because of what I had done. I knew that God was not pleased with me. So I went to my boss, confessed what I had done and asked him to forgive me. Then my attitude changed, and I respected my boss more. We had a better relationship after that.
Our Bible verses tell us about Onesimus, who ran away from his master, Philemon. Paul encouraged Philemon to accept Onesimus back as a brother in Christ so that they could have a good relationship again.
Sin separates us from God and from other people, too. Maybe there is someone you need to ask to forgive you or a relationship that needs to healed. Ask God to help you do what is right. —EP*

“If you accept me as your friend, then accept Onesimus back. Welcome him like you would welcome me.” Philemon 1:17
PRAYER: Father, I want to always do what is right. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言