夏天 (2)

on 2016年7月16日 星期六
夏天 (2)
聖經閱讀:詩篇145:1-7 現代中譯本|合和本
2016年7月16日(六)


 我們家有一座父親為我們搭的鞦韆,夏天的時候,我跟弟弟會花很多時間盪鞦韆,有時候我們會輪流在後面推對方,有時候我們會獨自一個人盪,試看看我們可以盪多高。
在盪鞦韆時,我會仰望天空,看見雲朵和藍天;看見上帝的創造並感受到祂的同在對我來說是容易的事。我跟弟弟也會走進靠近祖母農場的樹林裡,我們喜歡觀賞蝴蝶和松鼠,我特別喜愛坐在石頭上想著上帝。
在這些特別的時間裡,我唱歌、向上帝禱告,我感到跟上帝很親近,這一定是當時詩篇第145篇的作者所感受到的:「我要天天感謝你;我要世世代代頌讚你」(第2節)。
今天就花時間讚美上帝吧! —CW*

「上主至大,應該大受頌讚;他的偉大無法測量。」 詩篇145:3
禱告:天父,謝謝祢賜下機會讓我可以想祢、讚美祢。我愛祢!奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Summer (2)
Bible Reading: Psalm 145:1-7
Saturday, July 16, 2016


 My family had a swing that my father made for us. During the summer, my brother and I spent many hours in that swing. Sometimes we both took turns pushing each other. Other times we would swing alone and try to see how high we could make the swing go.
As I was swinging, I would look up in the sky. I saw clouds and the blue sky. It was easy for me to see the world God had made and to feel His presence. My brother and I also went into the woods near my grandmother's farm. We enjoyed watching the butterflies and the squirrels. I especially liked to sit on a rock and think about God.
During those special times, I sang and prayed to God. I felt close to God. That must have been how the writer of Psalm 145 felt. “I will praise you every day. I will praise your name forever and ever” (verse 2).
Take time to praise God today! —CW*

“The Lord is great and deserves all our praise! No one can fully understand his greatness!” Psalm 145:3
PRAYER: Father, thank You for times when I can think about You and praise You. I love You! In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言