等候

on 2016年7月29日 星期五
等候
聖經閱讀:羅馬書8:18-25現代中譯本|合和本
2016年7月29日(五)


 我的孫子在非洲宣教,我都透過電子郵件和臉書來跟他說話。有一天,我問了他一些問題,然後等待他回信,但是他的電子郵件故障了,過了好幾天都沒辦法回答我的問題,讓我一直等、一直等。我不喜歡一直等待他的回信,那時我不是很有耐心。
耶穌再來時候一定是令人興奮的一天,今天的經文閱讀跟我們談到在耶穌裡我們所擁有的盼望,因此,我們要甘心樂意、耐心等候祂。帖撒羅尼迦前書4:16-17告訴我們,「主的命令一下,天使長一喊,上帝的號筒一響,主本身要從天上降下。……我們這些還活著的人都要跟他們一起被提到雲裡,在空中跟主相會。從此,我們就永遠跟主在一起了。」
耶穌回來帶走祂的信徒去永遠與祂同住是一件很棒的事。
今天就感謝上帝幫助你耐心等候耶穌。 —DJH*

「如果我們盼望那看不見的,我們就會忍耐等候。」 羅馬書8:25
禱告:親愛的天父,在我等待耶穌再來時,求祢幫助我耐心等候。奉主的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Waiting
Bible Reading: Romans 8:18-25
Friday, July 29, 2016


 My grandson is a missionary in Africa. I talk with him through e-mail and Facebook. One day I asked him some questions. I waited for his answers, but his e-mail was down. He was not able to answer my questions for several days. I waited and waited. I did not like waiting for his answers. I was not very patient.
The time when Jesus comes back will be an exciting day. Our Bible verses today tell us about the hope that we have in Jesus. Therefore, we should be willing to wait patiently for Him. 1 Thessalonians 4:16-17 tells us, “The Lord himself will come down from heaven with a loud command, with the voice of the archangel, and with the trumpet call of God…We will be taken up in the clouds and meet the Lord in the air. And we will be with the Lord forever.”
It will be so wonderful when Jesus returns and takes His followers to live with Him forever. We should wait patiently for that time.
Thank God today for helping you wait patiently for Jesus. —DJH*

“But we are hoping for something that we don't have yet, and we are waiting for it patiently.” Romans 8:25
PRAYER: Heavenly Father, help me to be patient as I wait for Jesus' return. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言