夏天 (7)

on 2016年7月21日 星期四
夏天 (7)
聖經閱讀:約翰壹書4:7-10 現代中譯本|合和本
2016年7月21日(四)


 年輕的時候,我在夏天有很多空閒的時間,雖然每天有一些家事要做,但是我也有時間去做一些喜歡的事。
有一件我喜歡做的事就是去拜訪愛瑪,她是一個住在對街的年長寡婦。愛瑪很寂寞,大部份的時間都待在家裡,她常常一個人坐在門廊的椅子上。
我喜歡縫紉,所以我會把最近的縫紉工作拿去愛瑪的前廊做、跟她坐在一起,有時候我也會帶一些我母親做的餅乾送給她。我跟愛瑪有很多共處的時間,我們說話、縫紉,跟愛瑪在一起的時間很特別。
我鼓勵你用一些時間來思考今天經文閱讀中約翰說的話:「親愛的朋友們,我們要彼此相愛,因為愛是從上帝來的」(第7a節),然後去找一個你可以分享上帝之愛的人。 —CW*

「這就是愛:不是我們愛上帝,而是上帝愛我們,差了他的兒子,為我們犧牲,贖了我們的罪。」 約翰壹書4:10
禱告:主,謝謝祢愛我,求祢幫助我今天向人施展祢的愛。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Summer (7)
Bible Reading: 1 John 4:7-10
Thursday, July 21, 2016


some chores to do every day, but I also had time to do things I enjoyed doing.
One thing I liked to do was visit with Emma. She was an elderly widow who lived across the street from our house. Emma was lonely and stayed home most of the time. Often she would sit alone on her porch.
I liked to sew, so I would take my latest sewing project and sit on the porch with Emma. Sometimes I took her cookies my mother had made. Emma and I shared many hours together talking and sewing. Those times with Emma were very special.
I encourage you to take some time today and think about John's words from our Bible Reading — “Dear friends, we should love each other because love comes from God” (verse 7a). Then find someone that you can share God's love with. —CW*

“True love is God's love for us, not our love for God. He sent his Son as the way to take away our sins.” 1 John 4:10
PRAYER: Thank You, Lord, that You love me. Help me show Your love to someone today. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言