夏天 (4)

on 2016年7月18日 星期一
夏天 (4)
聖經閱讀:詩篇103:1-13 現代中譯本|合和本
2016年7月18日(一)


 小時候的一個夏日,我在地下室的窗戶附近玩耍,當時我並沒有注意自己在做什麼,所以一不小心就打破了窗戶。 我不敢跟父母講打破窗戶的事,甚至還想假裝不知道這件事,但是我內心感到罪惡,所以就去跟母親說我所做的事,她說,我應該在父親回家後告訴他這件事。
父親回家後我並沒有見到他,之後我去看一下那扇窗,發現它已經修好了!我父母已經討論過那扇窗的事情並決定不處罰我,他們再也沒有提起我打破了那扇窗!
我的父母有饒恕人的心,今天閱讀的經文提醒我們,上帝也饒恕人,第10節說:「他不按照我們的罪過懲罰我們;他不因我們的過犯報應我們。」我好感謝上帝愛我、饒恕我,我希望你也心存感恩。 —CW*

「東離西多遠,他使我們的罪離開我們也那麼遠。」 詩篇103:12
禱告:上帝,求祢赦免我的罪,求祢幫助我今天順服祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Summer (4)
Bible Reading: Psalm 103:1-13
Monday, July 18, 2016


 One summer day when I was a child, I played near our basement window. I was not paying attention to what I was doing, and I accidently broke the window. I was afraid to tell my parents about the window. I even thought about pretending that I knew nothing about it. But I felt guilty, so I told my mother what I had done. She said I would have to tell my dad when he came home.
When Dad came home, I did not see him. Later I checked the window, and it had been repaired! My parents had talked about the window and decided not to punish me. They never mentioned the broken window again!
My parents were forgiving. Our Bible Reading today reminds us that God is forgiving, too. Verse 10 says, “We sinned against him, but he didn't give us the punishment we deserved.” I am so thankful that God loves and forgives me. I hope you are thankful, too. —CW*

“And he has taken our sins as far away from us as the east is from the west.” Psalm 103:12
PRAYER: God, please forgive my sins. Help me to be obedient to You today. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言