真實的故事

on 2013年7月7日 星期日
真實的故事
聖經閱讀:詩篇78:1-8 現代中譯本|合和本
2013年7月7日(日)



真實的故事  我的三個孩子總是喜歡在睡覺前要我讀故事書給他們聽。我讀給他們的故事中,有些是真實發生的,但有時候是杜撰的。
 聖經閱讀的第1和第2節說:「我的人民哪,要聽我的教誨;你們要留心聽我的話。我要用比喻說明;我要用寓言揭開歷史的奧祕。」我們在聖經中讀到的故事都是真實的,其中發生的一些事情是很奇怪──人從死裡復活、分開大海、一份小小的午餐餵飽五千人──但這些都是真實的。
 上帝行了這些既奇妙又奇怪的事情,這樣我們才可以知道,祂是大有能力而且滿有智慧的。當我們看見上帝的大能時,我們才可以知道,祂的救恩和永生的應許是真實的。
 當你讀經時,記得聖經是真實的,並且記得,故事的發生全然是因為上帝非常地愛你。—SP*
「上主啊,我要記住你偉大的作為;我要回憶你往日所成就的奇事。」 詩篇77:11
禱告:上帝,今天我願跟人分享祢的真實故事。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

True Stories
Bible Reading: Psalm 78:1-8
Sunday, July 7 2013



True Stories  My three children always loved to have me read them stories before bedtime. Some of the stories I read to them were about things that really happened. But sometimes the stories were made up.
 Verses 1 and 2 of our Bible Reading say, “My people, listen to my teachings. Listen to what I say. I will tell you a story. I will tell you about things from the past that are hard to understand.” The stories that we read in the Bible are all true. Some of the things that happened were very strange — people being raised from the dead, the dividing of a large sea, a small lunch feeding 5000 people — but they are all true.
 God did these amazing and strange things so that we can know that He is powerful and wise. When we see God’s power, we can know that His promises about salvation and eternal life are true.
 As you read the Bible, remember that it is true. And remember that it all happened because God loves you so much! —SP*
“Lord, I remember what you have done. I remember the amazing things you did long ago.” Psalm 77:11
PRAYER: God, I want to share Your true story with someone today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言