試探

on 2013年7月24日 星期三
試探
聖經閱讀:馬太福音4:1-11 現代中譯本|合和本
2013年7月24日(三)



試探  有時候我有「試探」方面的問題,例如,我愛看電影,但是如果看到電影裡的人做了壞事,我就會不斷地想著那些壞事,然後魔鬼就會引誘我去犯罪。
 當魔鬼試探我時,我必須抵擋牠,我必須以今天聖經閱讀中的耶穌為榜樣。這些經文告訴我們,魔鬼曾三次試探耶穌,每一次魔鬼試探耶穌時,祂都引用聖經的經文來抵擋牠。
 如果我想要像耶穌,我就必須查考並了解聖經,然後當受到試探時,我就可以想起一節經文來幫助我抵擋魔鬼。我也需要禱告,並且求上帝保護我、幫助我站立得穩。
 今天,你也許會受試探,就學像耶穌,遵從上帝的話語,並倚靠上帝來幫助你堅強。—JR*
「耶穌回答:『撒但,走開!聖經說:「要拜主─你的上帝,惟獨敬奉他。」 』於是,魔鬼離開了耶穌。」 馬太福音4:10-11a
禱告:親愛的天父,我知道祢會永遠保護我並幫助我。奉耶穌的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Temptation
Bible Reading: Matthew 4:1-11
Wednesday, July 24 2013



Temptation  Sometimes I have a problem with temptation. For example, I love to watch movies. But if I watch a movie that shows people who do bad things, I continue to think about those bad things. Then the devil tempts me to sin.
 When the devil tempts me, I need to resist him. I need to follow Jesus’ example in our Bible verses today. These verses tell us that the devil tempted Jesus three times. Each time the devil tempted Jesus, He resisted the devil by quoting verses from the Bible.
 If I want to be like Jesus, I need to study and know the Bible. Then when I am tempted, I can remember a Bible verse that will help me resist the devil. I need to pray, too, and ask God to protect me and help me stand strong.
 You may face temptations today. Be like Jesus. Obey God’s Word and trust God to help you be strong.—JR*
“Jesus said to him [the devil], ‘Get away from me, Satan! The Scriptures say, “You must worship the Lord your God. Serve only him!”’ So the devil left him.” Matthew 4:10-11a
PRAYER: Dear Father, I know that You will always protect and help me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言