正中間的章節

on 2013年7月15日 星期一
正中間的章節
聖經閱讀:詩篇118:1-29 現代中譯本|合和本
2013年7月15日(一)



正中間的章節  如果你數算聖經的章節,詩篇第118篇剛好是正中間的章節。這詩篇也談到了上帝,是很棒、可以天天背頌的一章。
 這一章的開頭使用了跟詩篇第117篇一些相同的文字。第2b節說:「他的慈愛永遠長存。」在第5節,作者說他正處於急難當中,但是上帝幫助了他。然後在第6節,上帝的信實讓我們感到安心:「上主與我同在,我不至於懼怕;血肉凡人能對我怎樣呢?」
 第7節告訴我們,上帝幫助我們,然後在第14節,作者說上帝是「我的力量,我的詩歌」。這首頌歌的結束就像其他詩篇一樣──讚美並感謝上帝。
 這詩篇幫助我知道今天上帝會與我同在,任何時候只要我需要祂,祂都會幫助我。我讚美祂並感謝祂一直與我同在。—BH
「你是我的上帝,我感謝你;我的上帝啊,我要宣揚你的偉大。要感謝上主,因他至善;他的慈愛永遠長存。」 詩篇118:28-29
禱告:上帝,祢的美好大大超乎我的想像。謝謝祢的愛、祢的力量、以及永遠與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(姜冠群譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Middle Chapter
Bible Reading: Psalm 118:1-29
Monday, July 15 2013



Middle Chapter  If you count all the chapters in the Bible, Psalm 118 is the chapter right in the middle. This psalm also talks about God. It is a good chapter to remember every day.
 This chapter begins with some of the same words from Psalm 117. Verse 2b says, “His faithful love will last forever!” In verse 5 the writer says that he was in trouble, but God helped him. Then in verse 6, we are reassured about God’s faithfulness. “The Lord is with me, so I will not be afraid. No one on earth can do anything to harm me.”
 Verse 7 tells us that God is our helper. And in verse 14 the writer says that God is “my strength and my reason for singing.” This psalm ends like many other psalms — praising and thanking God.
 This psalm helps me know that God will be with me today. He will help me whenever I need Him. I praise Him and thank Him for always being with me. —BH
“Lord, you are my God, and I thank you. My God, I praise you! Praise the Lord because he is good. His faithful love will last forever.” Psalm 118:28-29
PRAYER: God, You are even more wonderful than I can imagine. Thank You for Your love, Your strength, and for always being with me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言