禱告的力量

on 2013年4月4日 星期四
禱告的力量
聖經閱讀:雅各書5:13-16 現代中譯本|合和本
2013年4月4日(四)



禱告的力量  我相信禱告的力量。我曾親眼看見上帝在我的生命中回應我的禱告,我也曾看見祂在家人和朋友的生命中回應了他們的禱告。
 在今天的經文閱讀中,雅各談到為患病的人禱告。我知道這些話是真實的,而我自己的生命中,也曾經有這樣的經歷。直到今天,當每一次看見上帝用一種令人驚嘆、奇跡般的方式回應祂子民禱告的時候,我仍然感到驚奇。
 我的姪女發生車禍後不久,在醫院外面就聚集了超過200人為她禱告。車禍的消息很快傳開來,短短數小時內,全美國各地及其他國家就有數百人為她禱告。同一天晚上,我們以為她會傷重不治,但是突然間,她的身體狀況就穩定下來。我姪女的傷並沒有馬上被醫好,但是在她康復的期間我們能感受到禱告產生的力量。
 禱告是我們可以為別人做的最美好的事情,上帝藉著禱告來動工。 —JKS
「彼此代禱,使你們得醫治。義人的禱告有很大的功效。」 雅各書5:16b
禱告:上帝,謝謝祢回應我們的禱告。奉耶穌的名,阿們!
(EHI譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

The Power of Prayer
Bible Reading: James 5:13-16
Thursday, April 4, 2013



The Power of Prayer  I believe in the power of prayer. I have seen God answer prayers in my own life and in the lives of my family and friends.
 In our Bible Reading today, James talks about praying for sick people. I know that these words are true, and I have experienced it in my own life. But I am still amazed each time I see God answer the prayers of His people in a wonderful and miraculous way.
 Shortly after my niece’s car accident, more than 200 people gathered outside the hospital to pray for her. News about her accident quickly spread. Within hours, hundreds of people across the United States and in other countries were praying for her. That same night, we thought she might die. But suddenly her body stabilized. My niece was not immediately healed, but we could feel these prayers during her recovery.
 Prayer is the best thing we can do for others. God works through prayer. —JKS
“Then pray for each other. Do this so that God can heal you. Anyone who lives the way God wants can pray, and great things will happen.” James 5:16b
PRAYER: God, thank You for answering our prayers. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言