前方盡頭

on 2013年4月20日 星期六
前方盡頭
聖經閱讀:傳道書3:1-8 現代中譯本|合和本
2013年4月20日(六)



前方盡頭  有一天下午,我正在高速公路上開車,我看到一個指示牌上面寫著:「前方盡頭」。這個指示牌讓我感到困惑,我心裡想,「是什麼的盡頭?」我不知道這個問題的答案,直到我真正看到路的盡頭。
 身為基督徒,我們現在就可以知道在我們前頭的是什麼。今天聖經閱讀的第1節說:「天下萬事都有定期,都有上帝特定的時間。」這節經文提醒了我,上帝對我的生命有一個很詳細的計畫。上帝的計畫包括我們的出生、和我們的死亡,而在我們的「生」與「死」的中間,我們會遭遇困難、也會有快樂的日子。
 作為基督徒,我們不需要擔心在我們前頭的是什麼,我們可以知道上帝掌管我們在世時的生命,而當我們死去時,我們將與祂同享永生。
 不用擔心未來會發生什麼事情,今天就相信上帝會帶領你。 —SAH
「生有時,死有時;哀慟有時,舞蹈有時」 傳道書3:2, 4b
禱告:天上的父,請幫助我記住,今天我可以相信祢來帶領我。奉耶穌的名,阿們!
(KCC譯/台南聖教會團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

End Ahead
Bible Reading: Ecclesiastes 3:1-8
Saturday, April 20, 2013



End Ahead  One afternoon I was driving on a highway. I saw a sign that said, “END AHEAD.” This sign puzzled me. I thought, “The end of what?” I didn’t know the answer to this question until I actually saw what was ahead of me.
 As Christians, we can know what’s ahead of us right now! Verse 1 of today’s Bible Reading said, “There is a right time for everything, and everything on earth will happen at the right time.” This verse reminds me that God has a detailed plan for my life. God’s plan includes that we will be born and we will die. In between our birth and our death, we face bad times and good times.
 As Christians we don’t have to worry about what’s ahead of us. We can know that God is in control of our lives here on earth. And when we die, we will spend eternity with Him.
 Don’t worry about what’s ahead. Trust God to lead you today. —SAH
“There is a time to be born and a time to die. There is a time to be sad and a time to dance with joy.” Ecclesiastes 3:2,4b
PRAYER: Heavenly Father, please help me to remember that I can trust You to lead me today. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言