讓上帝對你說話

on 2013年4月3日 星期三
讓上帝對你說話
聖經閱讀:詩篇46:1-11 現代中譯本|合和本
2013年4月3日(三)



讓上帝對你說話  當我們每天為生活忙碌時,很容易就忽略了上帝而倚靠自己的力量。有時候突然來的一場病或悲慘事件才會逼使我們停下來,轉而向上帝尋求幫助和力量。
 最近,我的姪女在車禍中嚴重受傷,我就經歷到這種情況。晚上,我躺在床上卻儆醒為她禱告;在開車到醫院的長遠路途中,以及在醫院等候室的等待時間裡,我都想著她。在這段期間,上帝把一些經節帶到我心裡,雖然我老早就知道這些經文了,但是上帝使用這些經節讓我有新的看見並安慰我。
 今天的聖經閱讀談到上帝是我們的保護,也是我們力量的來源。在這詩篇中,作者說了兩次「上主─萬軍的統帥與我們同在」(第7和第11節),然後在第10節,上帝說:「要停止戰爭,承認我是上帝!」
 不要等到壞事臨到你時才想到上帝,今天就想想上帝的大能,並且讓祂透過祂的話語,也就是聖經,來對你說話。現在就這麼做吧!—JKS
「上帝是我們的避難所和力量,是我們患難中隨時的幫助。」 詩篇46:1
禱告:主,我會花時間安靜下來讓祢教導我。奉耶穌的名,阿們!
(KCC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Let God Speak to You
Bible Reading: Psalm 46:1-11
Wednesday, April 3, 2013



Let God Speak to You  When we are busy with our daily activities, it is easy to ignore God and rely on our own strength. Sometimes a sudden illness or tragedy will force us to stop and look to God for help and strength.
 I experienced this recently when my niece was seriously injured in a car accident. I lay awake at night praying for her, and I thought about her during the long drive to the hospital and the hours spent in the hospital waiting room. During this time, God brought many Bible verses to my mind. I had known these verses for years, but God used them to teach me new truths and to comfort me.
 Our Bible verses today talk about God being our protection and source of strength. Two times the writer says, “The Lord All-Powerful is with us” (verses 7 and 11). Then in verse 10a God says, “Stop fighting and know that I am God!”
 Don’t wait until something bad happens to you. Think about God’s power today and allow Him to speak to you through His Word. Do it now! —JKS
“God is our protection and source of strength. He is always ready to help us in times of trouble.” Psalm 46:1
PRAYER: Lord, I will take time now to be quiet and allow You to teach me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言