倚靠上帝

on 2013年4月26日 星期五
倚靠上帝
聖經閱讀:詩篇16:1-11 現代中譯本|合和本
2013年4月26日(五)



倚靠上帝  聖經閱讀的第1節說:「上帝啊,求你保護我,因為我投靠你。」為什麼詩篇第16篇的作者要這麼說呢? 因為他周圍的人嘴上說上帝的好話,但實際上卻敬拜假神並且向它們獻祭。這詩篇的作者想要人們知道他仍然敬拜及服事上帝。
 這位作者也談到當他倚靠上帝時,上帝是如何祝福他。首先,上帝賜給他一切所需 (第5節);第二,祂教導作者如何生活 (第7節);第三,上帝親近他 (第8節);以及第四,與上帝同在帶給他幸福 (第11節)。
 我也想要有這些祝福,而我要如何才能擁有這些來自上帝的祝福呢?我可以天天倚靠上帝。當我倚靠上帝時,我就會快樂並且感到安全。
 因著上帝每天在各方面都祝福你,今天就謝謝上帝。你要親近上帝,並使祂成為你生命中最重要的部分。—JK
「上主啊,你是我一切福份的源頭;你掌握我的生命。你的賞賜多麼佳美!多麼令人喜愛!」 詩篇16:5-6
禱告:天父,我願永遠倚靠祢。奉耶穌的名,阿們!
(PPC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Depend on God
Bible Reading: Psalm 16:1-11
Friday, April 26, 2013



Depend on God  Verse 1 of our Bible Reading says, “Protect me, God, because I depend on you.” Why did the writer of Psalm 16 say that? Because people around him were saying good things about God. But they were worshiping false gods and offering sacrifices to them. The writer wanted people to know that he still worshiped and served God.
 The writer also talks about how God blesses him when he depends on Him. First, God gave him all he needed (verse 5). Second, He taught the writer how to live (verse 7). Third, God stayed close to Him (verse 8). And fourth, being with God brought him happiness (verse 11).
 I would like to have those blessings, too. How can I have those blessings from God? I can depend on Him every day. When I depend on God I will be happy and feel safe.
 Thank God today for the many ways that He blesses you every day. Stay close to God and make Him most important in your life. —JK
“Lord, you give me all that I need. You support me. You give me my share. My share is wonderful. My inheritance is very beautiful.” Psalm 16:5-6
PRAYER: Father, I want to always depend on You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言