上帝必定保護

on 2013年4月16日 星期二
上帝必定保護
聖經閱讀:詩篇18:1-17 現代中譯本|合和本
2013年4月16日(二)



上帝必定保護  我很愛我的小狗馬克斯,但是我老了,不再有足夠的力氣陪牠玩。最近,我那12歲的孫子強納森來陪我住兩個星期,馬克斯非常開心,因為有強納森陪牠玩,而強納森也很高興。強納森沒有自己的小狗,所以他很喜歡跟馬克斯玩。
 但是很快地,馬克斯就不再開心了,因為強納森一直想要抱牠、跟牠玩,但馬克斯喜歡在白天打盹和休息。馬克斯努力要擺脫強納森,所以牠就跑來找我並跳到我的腿上。牠要我保護牠。
 有時候我會不開心,因為生活中會發生一些不好的事情,而我想要逃避問題。但是,我要跑去哪裡尋求保護呢?我跑去找上帝!今天聖經閱讀的第2節告訴我們,「上主是保護我的巖石和堡壘;我的上帝是掩蔽我的避難所」
 也許今天你需要上帝的保護。就去找上帝,讓祂用祂的愛來包圍你;在祂那裡,你會感到安全!—DJH*
「我的上帝是掩蔽我的避難所,是我的盾牌,拯救我的力量」 詩篇18:2b
禱告:天父,感謝祢的保護。奉耶穌的名,阿們!
(YUDL譯/台南聖教會團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God Protects
Bible Reading: Psalm 18:1-17
Tuesday, April 16, 2013



God Protects  I love my little dog, Max. But I am older, and I don’t always have enough energy to play with him. Recently my twelve-year-old grandson, Jonathan, came to visit for two weeks. Max was happy because Jonathan played with him. Jonathan was happy, too. He doesn’t have a dog of his own, so he enjoyed playing with Max.
 But soon Max was not happy any more. Jonathan wanted to hold Max or play with him all the time. Max likes to take naps and rest during the day. Max tried to get away from Jonathan. Max ran to me and jumped on my lap. He wanted me to protect him.
 Sometimes I am not happy. Bad things happen in my life, and I want to run away from them. But where do I run for protection? I run to God. Verse 2 of our Bible Reading tells us that God is my “Rock, my fortress, my place of safety.”
 Maybe you need God’s protection today. Go to God and let Him surround you with His love. You will feel safe there! —DJH*
“He is my shield; by his power I am saved. He is my hiding place high in the hills.” Psalm 18:2b
PRAYER: Heavenly Father, thank You for Your protection. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言