敵人

on 2013年4月28日 星期日
敵人
聖經閱讀:詩篇 6:1-10 現代中譯本|合和本
2013年4月28日(日)



敵人  我有一個敵人,這個敵人非常殘酷,絲毫不會考慮我的感受。我的敵人想要傷害我,他很有勢力,而且當我遇難時,牠就好開心。你知道我的敵人是誰嗎?就是魔鬼。
 魔鬼也可能是你的敵人,牠希望所有人都犯罪而且不順服上帝。當魔鬼引誘我犯罪時,我就需要呼求上帝幫助我抵擋試探。上帝的力量大大超過魔鬼,因此祂會幫助我在這場爭戰中勝過魔鬼。
 今天聖經閱讀的第4節說:「主啊!請回到我身邊並使我強壯,拯救我因為你是忠實良善的。」這段經文提醒我,上帝的愛永不止息,當我們跟魔鬼打仗時,我們可以永遠倚靠上帝賜給我們力量。
 魔鬼今天就會攻擊你,你要倚靠上帝的幫助,並且為祂剛強。—CW*
「上主垂聽孤苦無助者的呼求;他救他們脫離一切患難。上主的天使保護敬畏他的人,救他們脫離危險。」 詩篇34:6-7
禱告:親愛的上帝,謝謝祢幫助我剛強。奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

The Enemy
Bible Reading: Psalm 6:1-10
Sunday, April 28, 2013



The Enemy  I have an enemy. My enemy is very cruel. He does not care about my feelings. My enemy wants to hurt me. He is very powerful, and he is happy when I am in trouble. Do you know who my enemy is? He is the devil.
 The devil is probably your enemy, too. He wants all people to sin and disobey God. When the devil tempts me to sin, I need to ask God to help me resist the temptation. God is much stronger than the devil, so He will help me win the battle against the devil.
 Verse 4 of our Bible Reading says, “Lord, come back and make me strong again. Save me because you are so loyal and kind.” This verse reminds me that God’s love will never fail. We can always depend on God to give us strength as we battle against the devil.
 The devil will attack you today. Depend on God’s help and stand strong for Him. —CW*
“As a poor, helpless man I prayed to the Lord, and he heard me. He saved me from all my troubles. The Lord’s angel builds a camp around his followers, and he protects them.” Psalm 34:6-7
PRAYER: Dear God, thank You for helping me stand strong. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言