親近上帝

on 2013年4月22日 星期一
親近上帝
聖經閱讀:詩篇73:23-28 現代中譯本|合和本
2013年4月22日(一)



親近上帝  如果我看著遠方的山,它們看起來似乎很小,但如果有一隻小蜘蛛爬過我的眼鏡,牠看起來就會像一隻巨大的怪物。一件事物的大小是由我們靠它多近來決定。
 有時候,當我們遇到問題時,我們卻讓上帝離我們很遠。我們不讀聖經、也不禱告或敬拜上帝,上帝在我們的生活中似乎變得微小而且不重要。或許我們也會把心思放在問題上,而且無時無刻地想著它們,然後,我們的問題就會像在眼鏡上的蜘蛛一樣。這樣,我們的問題好像很大,而上帝似乎變得很小。
 當然,我們知道上帝真實地大過我們任何的問題,我們需要親近祂,這樣我們才能明白祂是多麼大有能力而且令人敬畏。今天我們讀到的第28節經文說: 「至於我,我能夠親近上帝多麼好啊!我以至高的上主作我的避難所;我要宣揚他一切的作為。」
 今天請務必親近上帝。—BL
「然而,我仍然跟你在一起;你不斷地用手扶持我。你以勸告輔導我,最後還要接待我,使我得光榮。」 詩篇73:23-24
禱告:親愛的上帝,我願我的心思和意念都親近祢。奉耶穌的名,阿們!
(CCS譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Close to God
Bible Reading: Psalm 73:23-28
Monday, April 22, 2013



Close to God  If I see mountains far away in the distance, they seem small to me. But if a tiny spider crawls across my eyeglasses, it seems like a giant monster. How big something seems to us depends on our closeness to it.
 Sometimes when we face problems, we keep God far away from us. We don’t read the Bible, pray or worship God. God seems to be small and unimportant in our lives. We may also focus on our problems and think about them all the time. Then our problems are like the spider on our eyeglasses. Our problems seem big, and God seems small.
 Of course, we know that God is really greater than any of our problems. We need to keep Him close to us so we understand how powerful and awesome He is. Verse 28 of our Bible Reading today says, “As for me, all I need is to be close to God. I have made the Lord God my place of safety. And, God, I will tell about all that you have done.”
 Be sure to keep God close to you today. —BL
“...I am always with you. You hold my hand. You lead me and give me good advice, and later you will lead me to glory.” Psalm 73:23-24
PRAYER: Dear God, I want to keep You close to my heart and my thoughts. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言