我的頭髮

on 2013年4月21日 星期日
我的頭髮
聖經閱讀:馬太福音10:26-31 現代中譯本|合和本
2013年4月21日(日)



我的頭髮  最近我從收音機聽到一個人的談話,他說他和家人剛從東岸搬到西岸。這個人忙著為女兒在新的學校註冊,他必須準備好女兒的出生證明、在之前學校的記錄、以及最新的病歷資料。這個人說:「我必須向新學校證明我的女兒的確存在。」
 這個人接下來談到了天堂,他說:「當有一天我們上了天堂,我們不用向上帝證明我們真的存在,這不是很棒嗎?祂已經知道我們每個人的名字了!」我同意這個人的說法。知道上帝愛我並且認識我的名字真是很棒的事情。
 在今天閱讀的經文中,我們學到,上帝知道我們的一切。第30節說:「至於你們,連你們的頭髮也都數過了。」哇!
 上帝愛你並且知道你的一切。今天祂不要你擔心任何事,上帝只要你倚靠祂來照顧你。—JK
「要把一切憂慮都卸給他,因為他關心你們。」 彼得前書5:7
禱告:親愛的上帝,今天我倚靠祢。謝謝祢!奉耶穌的名,阿們!
(SDL譯/台南聖教會團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Hairs on My Head
Bible Reading: Matthew 10:26-31
Sunday, April 21, 2013



Hairs on My Head  Recently I heard a man talk on the radio. He had just moved his family from the east coast to the west coast. This man was busy enrolling his daughter in a new school. He had to have his daughter’s birth certificate, past school records and her current medical records. The man said, “I had to prove to the new school that my daughter really exists.”
 The man went on to talk about heaven. He said, “Isn’t it nice to know that when we get to heaven, we won’t have to prove to God that we exist? He already knows each one of us by name!” I agree with that man. It is wonderful to know that God loves me and knows my name.
 In our Bible Reading today, we learn that God knows all about us. Verse 30 says, “God even knows how many hairs are on your head.” Wow!
 God loves you and knows all about you. He doesn’t want you to worry about anything today. God just wants you to depend on Him to take care of you. —JK
“Give all your worries to him, because he cares for you.”1 Peter 5:7
PRAYER: Dear God, I depend on You today. Thank You! In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言