患難

on 2013年4月25日 星期四
患難
聖經閱讀:使徒行傳2:42-47 現代中譯本|合和本
2013年4月25日(四)



患難  我曾經有許多的患難。我的母親中風了,所以我和姊姊一起照顧她和我們的父親。接著,我的兒子弄壞了我們的車,我的工作也不是很順利,而我們的財務也出了問題。
 同一期間,當有一天我回到家,院子裡停滿了車子,我才知道我的房子被閃電擊中、引起了一場火災,我的先生和一些鄰居用毯子把火滅了。後來,他們試著用洗衣機洗毯子,但閃電也弄壞了洗衣機,當他們開始用洗衣機時,水就漏出來並湧進了房子。
 我那時的感覺就好像詩篇第三篇的作者,在第1節他說:「上主啊,我竟然有這麼多仇敵!有這麼多的人攻擊我!」但是這位作者明白只有上帝才能幫助他,他說:「但上主啊,你是衛護我的盾牌;你讓我得勝,使我抬得起頭。」 (第3節)
 上帝看顧我,一路帶我走過所有的患難,並且賜給我平安。祂一樣也會看顧你。—ES
「我躺下睡覺,我睡醒起來,上主都保護我。」 詩篇3:5
禱告:上帝,謝謝祢一直幫助我。奉耶穌的名,阿們!
(PPC譯/台南聖教會英語團契)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Troubles
Bible Reading: Acts 2:42-47
Thursday, April 25, 2013



Troubles  I had many troubles. My mother had a stroke, so my sister and I took care of her and our father. Then my son wrecked our car. Things were not going well at my job, and we were having financial problems.
 At that same time, I came home one day, and the yard was full of cars. I learned that my house had been struck by lightning. This caused a fire. My husband and some neighbors put the fire out with blankets. They tried to wash the blankets in our washer, but the lightning had also damaged the washer. When they used the washer, water leaked out and flooded the house.
 I felt like the writer of Psalm 3. In verse 1 he said, “Lord, I have so many enemies. So many people have turned against me.” But the writer realized that his only help would come from God. “But you, Lord, protect me. You bring me honor; you give me hope” (verse 3).
 God took care of me through all my troubles and gave me peace. He will take care of you, too. —ES
“I can lie down to rest and know that I will wake up, because the Lord covers and protects me.” Psalm 3:5
PRAYER: God, thank You for always being there to help me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言