刪除

on 2016年2月3日 星期三
刪除
聖經閱讀:詩篇32:1-11 現代中譯本|合和本
2016年2月3日(三)


在學校的時候,老師會將教學內容寫在黑板上,當她教完後,她會擦黑板。但是當老師擦過黑板後,你仍然可以在黑板上看到一些模糊的字跡。如果真的要將黑板清乾淨,她就要用洗的。今天當我用電腦打字時,要將我的錯字擦掉很簡單 — 我只要按下鍵盤上的「刪除」鍵,我的錯字就消失了。
閱讀經文的第1節說到:「罪惡蒙赦免、過犯被寬恕的人,他是多麼有福啊!」 ,當上帝擦掉我們的罪時,罪就完全地消失了。以弗所書第5章26節後半段告訴我們耶穌「這樣做(為教會捨命)是要藉著他的話、用水來潔淨教會」
因為耶穌死在十架上,所以我們的罪可以永遠地被刪除。今天就向祂認罪,改變你的心和思想,並且遵行祂的話。—PD

「於是,我向你承認我的罪;我不隱瞞自己的過犯。 我決意向你陳明一切, 你就赦免我所有的罪。」 詩篇32:5
禱告:天父,謝謝祢赦免我的罪並且使我潔淨。奉耶穌的名,阿們!
(林煜茹譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Delete
Bible Reading: Psalm 32:1-11
Wednesday, February 3, 2016


 When I went to school, the teacher wrote our lessons on a chalkboard. When she was done, she would erase the board. But when the teacher erased the board, you could still faintly see some writing on the board. To really clean the board, she had to wash it. Today when I type with my computer, it is easy to erase my mistakes — I just press the “delete” key on my keyboard, and the mistakes are gone.
Verse 1 of our Bible Reading says, “It is a great blessing when people are forgiven for the wrongs they have done, when their sins are erased.” When God erases our sins, they are completely gone. Ephesians 5:26b tells us that Jesus “died to make the church holy. He used the telling of the Good News to make the church clean by washing it with water.”Mbr> Because of Jesus' death on the cross, we can have our sins deleted forever. Confess your sins to Him today, change your heart and mind and obey His Word. —PD

“...then I decided to confess my sins to the Lord. I stopped hiding my guilt and told you about my sins. And you forgave them all.” Psalm 32:5
PRAYER: Father, thank You for forgiving my sins and making me clean. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言