馬可福音的教導 (1)

on 2016年2月13日 星期六
馬可福音的教導 (1)
聖經閱讀:馬可福音6:7-13 現代中譯本|合和本
2016年2月13日(六)


我在一間公司工作了幾年,在那期間我學到了許多公司的事。當他們雇用新員工時,我的工作就是教他們認識公司。
我們今天的經文談到了耶穌的12個門徒,這些人與耶穌一同旅行、同工了三年。在這段時間裡耶穌教導他們認識神的國,之後,其中的十一位門徒幫助建立了耶路撒冷的第一間教會。
這些經文告訴我們耶穌差派祂的門徒,他們「就出去傳道,勸人悔改」(第12b節)。我向新進員工分享公司的事,同樣的,使徒們也將他們所知、關於耶穌的事蹟分享出去。
你是否將你所知、關於耶穌的事向他人分享呢?上帝要你走入世界傳講救恩的福音,祂會賜給你力量並且永遠與你同在。 —SH*

「我感謝我們的主基督耶穌;因為他賜給我力量,以我為可信任的,指派我來事奉他。」 提摩太前書1:12
禱告:天父,我愛祢。我願服事祢並向人傳講耶穌的事蹟。奉主的名,阿們!
(林煜茹譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Lessons from Mark (1)
Bible Reading: Mark 6:7-13
Saturday, February 13, 2016


I worked several years for a company. During that time I learned many things about the company. When they hired new employees, it was my job to teach them about the company.
Our Bible Reading today talks about Jesus' twelve apostles. These men worked and traveled with Jesus for three years. During that time Jesus taught them about God's kingdom. Later eleven of these men helped start the first church in Jerusalem.
These verses tell us that Jesus sent out His apostles. They “talked to the people and told them to change their hearts and lives” (verse 12b). I shared about our company with new employees. In the same way, the apostles shared what they had learned about Jesus.
Are you sharing what you have learned about Jesus with others? God wants you to go into the world and tell the Good News about salvation. He will give you strength and always be with you. —SH*

“I thank Christ Jesus our Lord because he trusted me and gave me this work of serving him. He gives me strength.” 1 Timothy 1:12
PRAYER: Father, I love You. I want to serve You and tell others about Jesus. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言