不要害怕

on 2016年2月21日 星期日
不要害怕
聖經閱讀:以賽亞書43:1-5a 現代中譯本|合和本
2016年2月21日(日)


 不需要有人去教導孩子如何感到害怕,嬰兒通常會害怕很大的聲響、陌生人或是獨處,有愛心的父母會保護孩子並告訴他們不要害怕。當孩子感到害怕時,爸爸或媽媽會用雙手抱住他們、安慰他們。

我是上帝的孩子,當我害怕時,祂消除我的恐懼並告訴我不要害怕。經文閱讀的第1b節跟我們談到上帝對以色列人說的話: 「不要怕,我要保護你;我指名呼喚你,你屬於我。」
當生病、失去工作或心愛的人去世時,我們也許會感到害怕。上帝已經知道什麼會使我們害怕,而且祂關心我們: 「在我眼中,你多麼寶貴;我愛你,我看重你。」(第4a節)。
也許今天你正感到害怕或憂慮,上帝會與你同在並且安慰你,祂會保護你並且賜給你力量。今天就將你的憂慮與恐懼交託給祂。 —PD

「因此,你們不要為明天憂慮,明天自有明天的憂慮;一天的難處一天擔當就夠了。」 馬太福音6:34
禱告:親愛的天父,我知道我可以相信祢現在和未來都會與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(林煜茹譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Don't Be Afraid
Bible Reading: Isaiah 43:1-5a
Sunday, February 21, 2016


 No one has to teach a child to be afraid. Babies are often afraid of loud noises, strangers or being alone. Loving parents protect their children and tell them not to be afraid. When a child is afraid, their mother or father holds them in their arms and comforts them.

I am God's child. When I am afraid, He calms my fears and tells me not to be afraid. Verse 1b of our Bible Reading tells us what God said to the Israelites. “Don't be afraid. I saved you. I named you. You are mine.”
We may become afraid when we are sick or lose our job or a loved one dies. God already knows what makes us afraid, and He cares about us. “You are precious to me, and I have given you a special place of honor. I love you” (verse 4a).
Maybe you are afraid or worried today. God will be with you and comfort you. He will protect you and give you strength. Give Him your worries and your fears today. —PD

“So don't worry about tomorrow. Each day has enough trouble of its own. Tomorrow will have its own worries.” Matthew 6:34
PRAYER: Dear Father, I know that I can trust You to be with me now and in the future. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言