馬可福音的教導 (5)

on 2016年2月17日 星期三
馬可福音的教導 (5)
聖經閱讀:馬可福音6:14-29 現代中譯本|合和本
2016年2月17日(三)


 小時候,我跟父母和兄弟姊妹一起去教會,但是我們並沒有和耶穌建立真實的關係,當離開教堂時,我們的行為就跟世界上的其他人一樣。
幾年後我成為基督徒,我明白了耶穌的真實身分,我發現自己以前就像是今天經文描寫的人,其中一些人認為耶穌是復活的施洗約翰,也有人認為耶穌是以利亞或是另一位先知。
現在我知道,認識耶穌是上帝的兒子比擁有許多吸引人的宗教思想更加重要。當我心中充滿了驕傲時,我必須記得耶穌真的可以改變我們,並且使我們成為愛祂、服事祂的新人。
你真的相信耶穌是基督、是上帝的兒子嗎?如果你真的相信,就要每天為祂而活。 —SH*

耶穌問他們:『那麼,你們說我是誰?』西門‧彼得回答:『你是基督,是永生上帝的兒子。』 馬太福音16:15-16
禱告:親愛的天父,我願順服耶穌並服事祂,求祢幫助我每天更愛祂。奉主的名,阿們!
(林煜茹譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Lessons from Mark (5)
Bible Reading: Mark 6:14-29
Wednesday, February 17, 2016


When I was young, I went to church with my parents and my brothers and sister. But we did not have a true relationship with Jesus. When we left the church building, we acted just like the rest of the world.
Years later I became a Christian, and I understood who Jesus really is. I realized that I was like the people in our Bible Reading today. Some thought Jesus was John the Baptizer come back to life. Other people thought Jesus was Elijah or some other prophet.
Now I know that it is more important to know that Jesus is the Son of God than to have fancy religious ideas. When I am filled with pride, I need to remember that Jesus can truly change us and make us new people who love and serve Him.
Do you really believe that Jesus is the Christ, the Son of God? If you do, then live your life every day for Him. —SH*

“Then Jesus said to his followers, ‘And who do you say I am?’ Simon Peter answered, ‘You are the Messiah, the Son of the living God.’” Matthew 16:15-16
PRAYER: Dear Father, I want to obey and serve Jesus. Help me to love Him more every day. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言