害怕

on 2015年6月28日 星期日
害怕
聖經閱讀:馬太福音8:23-27 現代中譯本|合和本
2015年6月28日(日)



害怕  去年,我曾經感到非常害怕,我害怕是因為我跟室友和一些朋友去看了一部很恐怖的電影。電影結束後我就上床睡覺了,但是我卻夢見那場恐怖的電影。當醒來的時候,我仍然感到害怕,每一次閉上雙眼時,我就想起那部電影的片段。
 自從那一次以後,我想了想自己的恐懼經驗,或許我不應該去看那一場電影,但可以確定的是,當感到害怕時,我應該回轉向上帝來平靜自己並幫助自己不要害怕。
 在今天閱讀的經文中,耶穌和祂的門徒正在湖上的一艘船上,有一場暴風雨來襲,浪濤掩蓋了船身,耶穌的門徒感到很害怕,但耶穌說:「為甚麼這樣害怕?你們的信心太小了!」(第26節)然後耶穌平息了那場暴風雨。
 或許今天你會感到害怕,請記住上帝與你同在,就讓祂來安慰你並賜給你祂的平安。 -CP
「因為,上帝所賜給我們的靈不使我們膽怯;相反地,他的靈會使我們充滿力量、愛心,和自制。」 提摩太後書1:7
禱告:天父,當我害怕的時候,求祢幫助我記得祢與我同在。奉耶穌的名,阿們!
(陳萍萍譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Afraid
Bible Reading: Matthew 8:23-27
Sunday, June 28, 2015



Afraid  Last year, I was very afraid. I was afraid because I watched a very scary movie with my roommate and some friends. After the movie was finished, I went to bed. But I dreamed about the scary movie. When I woke up, I was still afraid. Every time I closed my eyes, I remembered parts of the movie.
 Since that time, I have thought about my experience with fear. I probably should not have watched that movie. But for sure, when I became afraid, I should have turned to God to calm me and help me not be afraid.
 In our Bible Reading today, Jesus and His disciples were in a boat on the lake. A storm came up and the waves covered the boat. Jesus’ disciples became very afraid. Jesus said, “Why are you afraid? You don’t have enough faith” (verse 26). Then Jesus calmed the wind and the storm.
 Maybe you will be afraid today. Remember that God is with you. Let Him comfort you and give you His peace. —CP
“The Spirit God gave us does not make us afraid. His Spirt is a source of power and love and self-control.” 2 Timothy 1:7
PRAYER: Father, when I am afraid, please help me remember You are with me. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言