以斯帖 (3)

on 2015年6月8日 星期一
以斯帖 (3)
聖經閱讀:以斯帖記4:1-17 現代中譯本|合和本
2015年6月8日(一)



以斯帖 (3)  暑假結束後,我不想再回去工作,我覺得老闆並不欣賞我。我跟沒有信主的同事間關係緊張,我感到挫折、難過。
 後來我想起了今天經文閱讀的其中一節。末底改告訴以斯帖:「誰知道,也許你被安排作王后正是為了這時刻!」(第14b節)也許上帝把我放在這個工作上是為了讓我可以去向人作見證。
 也許你並不快樂,你可能在考慮離開工作,或者跟某人斷絶關係。先停下來想一想以斯帖,也許你應該留在原來的工作上,或者維持跟某人的關係,這樣上帝才可以使用你去把人帶給祂。
 今天就請求上帝幫助你、引導你,而且記得要常常去向人施展祂的愛和平安。 —EP*
「上帝愛你們,揀選了你們作他的子民。所以,你們要有憐憫、慈愛、謙遜、溫柔,和忍耐的心。」 歌羅西書3:12
禱告:天上的父,今天求祢引導我,好讓我可以服事祢。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Esther (3)
Bible Reading: Esther 4:1-17
Monday, June 8, 2015



Esther (3)  After summer break, I did not want to return to my job. I felt that my boss did not appreciate me. There was a lot of tension between me and the non-Christian workers. I was frustrated and upset.
 Then I remembered one verse from our Bible Reading today. Mordecai told Esther, “And who knows, maybe you have been chosen to be the queen for such a time as this” (verse 14b). Maybe God had put me in this job so that I could be a witness to other people.
 Maybe you are not happy. You might be thinking about leaving your job or your relationship with another person. Stop and remember Esther. Maybe you should stay at your job or in your relationship so that God can use you to bring other people to Him.
 Ask God to help and guide you today. And remember to always show His love and peace to others. —EP*
“God has chosen you and made you his holy people. He loves you. So your new life should be like this: Show mercy to others. Be kind, humble, gentle, and patient.” Colossians 3:12
PRAYER: Heavenly Father, guide me today so that I can serve You. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言