怨恨與怒氣

on 2015年6月16日 星期二
怨恨與怒氣
聖經閱讀:以弗所書4:25-32 現代中譯本|合和本
2015年6月16日(二)



怨恨與怒氣  就我個人來說,我知道怨恨人、事和上帝是怎麼一回事,我也知道要停止怨恨是多麼的困難。幾年前,我的祖父兼良師益友去世了,那時我遇到了許多家庭和學業上的問題,在那段時間,我瘦了不少,而且開始做壞事。有長達八個月的時間,我沒有讀經,也不到教會,當想到上帝、耶穌和聖靈時,我就生氣。
 有時候我恨到在牆上打出幾個洞,最後,我的朋友把我生氣時的樣子拍成一支影片,在我看這段影片時,我知道我必須決定是要跟隨上帝,還是去跟隨魔鬼。
 在今天閱讀的經文中,保羅跟我們談到應該怎麼生活,他提到怒氣、謊言以及做其他壞事,然後他說:「不可讓魔鬼有機可乘」(第27節)。
 今天就決定挪去你生命中的怨恨和怒氣,上帝會幫助你,而且會用祂的仁慈和愛來充滿你。 —JW
「要親切仁慈相對待,彼此饒恕,正如上帝藉基督饒恕了你們一樣。」 以弗所書4:32
禱告:親愛的上帝,求祢幫助我挪去生命中的怨恨和怒氣,我願成為親切的人並去彰顯祢的愛。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Hatred and Anger
Bible Reading: Ephesians 4:25-32
Tuesday, June 16, 2015



Hatred and Anger  I personally know about hating people, things and God. And I know how hard it is to stop hating. Several years ago, my grandfather, who was also my mentor, died. I faced many family and school problems. During this time I lost a lot of weight and started doing sinful things. For eight months, I didn’t read the Bible or go to church. I became angry when I thought about God, Jesus or the Holy Spirit.
 Sometimes I was filled with so much hatred that I punched holes in the walls. Finally, my friends made a video of me when I was angry. As I watched that video, I knew that I had to decide to follow God or to follow the devil.
 In our Bible verses today, Paul tells us how we should live. He mentions anger, lies and doing other bad things. Then he says, “Don’t give the devil a way to defeat you” (verse 27).
 Decide today to remove the hatred and anger from your life. God will help you, and He will fill you with His kindness and love. —JW
“Be kind and loving to each other. Forgive each other the same as God forgave you through Christ.” Ephesians 4:32
PRAYER: Dear God, help me remove the hatred and anger from my life. I want to be kind and show Your love. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言