上帝與我們同在

on 2015年6月13日 星期六
上帝與我們同在
聖經閱讀:詩篇23:1-6 現代中譯本|合和本
2015年6月13日(六)



上帝與我們同在  在今天的經文閱讀中,大衛寫到他對上帝的信心,還寫下他對上帝的愛和信任
 第4節是這一篇中我特別喜愛的經節:「縱使走過陰森山谷,我也不怕災害;因為你與我同在。」有一位牧師曾經告訴我,說我們生活在世上,就好像走在陰森的山谷中。我們在生命中會遇到許多危險,然而知道上帝永遠與我們同在是有幫助的。
 有時候我們不知道發生了什麼事,或者不明白為什麼事情會發生在我們身上,這時我們就必須記住,上帝真的與我們同在。當我們遇到危險和困難時,我們必須知道,上帝總是會安慰我們、保護我們。
 今天你遇到了什麼難題嗎?財務困難?被人迫害?家庭問題?還是生病?就倚靠上帝,祂會永遠與你同在! —EZ
「上主是我的牧者;我一無缺乏。他讓我躺臥在青草地上,領我到安靜的溪水邊。他使我心靈復甦。他照著應許導我走正路。」 詩篇23:1-3
禱告:親愛的天父,當我需要幫助時,我知道祢就我身邊。奉耶穌的名,阿們!
(江惠蓉譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God is With Us
Bible Reading: Psalm 23:1-6
Saturday, June 13, 2015



God is With Us  In our Bible Reading today, David wrote about his confidence in God. David also wrote about his love and trust for God.
 Verse 4 is my favorite verse in this chapter. “Even if I walk through a valley as dark as the grave, I will not be afraid of any danger, because you are with me.” A pastor told me once that as we live here on earth, we are walking through a valley as dark as the grave. We face many dangers in life. But it is good to know that God is always with us.
 Sometimes we don’t understand what is going on or why things are happening to us. That’s when we need to remember that God is truly with us. When we face dangers and struggles, we need to know that God will always comfort and protect us.
 What struggles are you facing today — financial problems, persecution, family problems, sickness? Depend on God. He will always be with you! —EZ
“The Lord is my shepherd. I will always have everything I need. He gives me green pastures to lie in. He leads me by calm pools of water. He restores my strength. He leads me on right paths to show that he is good.” Psalm 23:1-3
PRAYER: Dear Father, when I need help, I know You are there. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言