生命的禮物

on 2016年10月6日 星期四
生命的禮物
聖經閱讀:約翰福音14:1-4現代中譯本|合和本
2016年10月6日(四)


我先生不久就要去開刀了,他把一顆腎臟捐給一個病重的年輕人,我請家人和朋友為他禱告。
我的弟弟傳了一個訊息來回應我的請求,裡面包含了今天經文閱讀的第2節:「父親家裡有許多住的地方,我去是為你們預備地方;若不是這樣,我就不說這話。」當我讀到這節經文時,心裡感到害怕,難道我先生就要死了嗎?如果開刀時我先生死了而那個年輕人的生命被拯救了呢?然後我想到了耶穌,祂甘心樂意捨棄祂的生命好讓我們得到永生的禮物。
我讚美上帝讓我先生平安度過了這次手術,但是我也要讚美上帝提醒我祂透過耶穌賜下了珍貴的生命禮物。我們一生中都會有生病和面對死亡威脅的時候,就求上帝幫助你利用這些機會來使你記得耶穌在十字架上的犧牲。 —JS

「耶穌說:『我就是道路、真理、生命;要不是藉著我,沒有人能到父親那裡去。』」 約翰福音書14:6
禱告:親愛的上帝,謝謝祢讓耶穌願意為我而死。奉主的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Gift of Life
Bible Reading: John 14:1-4
Thursday, October 6, 2016


Soon my husband was going into surgery. He was donating one of his kidneys to a young person who was very sick. I asked my family and friends to pray for him.
In response to my request, my brother sent me a message that included verse 2 from our Bible Reading. “There are many rooms in my Father's house. I would not tell you this if it were not true. I am going there to prepare a place for you.” When I read that, I was afraid. Was my husband going to die? What if my husband died during surgery but the young person's life was saved? Then I thought about Jesus. He willingly gave up His life so that we can have the gift of eternal life.
I praise God that my husband got through the surgery fine. But I also praise God for reminding me about His precious gift of life through Jesus. We will all face times of sickness or death during our lives. Ask God to help you use these experiences to remember Jesus’ sacrifice on the cross. —JS

“Jesus answered, ‘I am the way, the truth, and the life. The only way to the Father is through me.’” John 14:6
PRAYER: Dear God, thank You that Jesus was willing to die for me. In His name. Amen.

0 意見:

張貼留言