親近上帝

on 2016年10月31日 星期一
親近上帝
聖經閱讀:詩篇16:1-11現代中譯本|合和本
2016年10月31日(一)


 當我坐在安樂椅上時,家裡的小狗馬克斯會跳上來跟我坐在一起,牠喜歡親近我,為什麼呢?因為我會餵牠吃東西、帶牠去散步、陪牠玩。我喜歡馬克斯坐在我旁邊,所以我從來不會對牠說:「走開!現在我很忙,不能跟你坐在一起。」 就像馬克斯喜歡親近我,我也喜歡親近上帝。我喜歡跟上帝說話,也喜歡讓上帝透過聖經對我說話。上帝供應我需要的東西──食物、衣物和一個住的地方,上帝從來不會對我說:「我沒有時間理你。」
詩篇16篇的作者也喜歡親近上帝,他信靠上帝來照顧自己。在第11節,作者說:「你會指示我生命的道路。在你面前,我滿有喜樂;在你身邊,我有永遠的幸福。」 我希望你會喜歡親近上帝,祂愛你、會永遠供應你,今天就花一些時間跟上帝同在! —DJH*

「上主啊,你是我的力量;我多麼敬愛你!主是保護我的巖石和堡壘;我的上帝是掩蔽我的避難所,是保護我的要塞。」 詩篇18:1-2a
禱告:親愛的上帝,謝謝祢愛我、照顧我,我願天天親近祢。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Near to God
Bible Reading: Psalm 16:1-11
Monday, October 31, 2016


 When I sit in my easy chair, our little dog, Max, jumps up and sits with me. He likes to be near me. Why? Because I feed him, take him for walks and play with him. I love having Max sit with me, so I never tell him, “Go away! I'm too busy to sit with you now.” Just as Max likes to be near me, I like to be near God. I like to talk to Him and have Him talk to me through the Bible. God provides the things I need — food, clothing and a place to live. God never says to me, “I don't have time for you.”
The writer of Psalm 16 liked to be near God, too. He depended on God to take care of him. In verse 11 the writer says, “You will teach me the right way to live. Just being with you will bring complete happiness. Being at your right side will make me happy forever.”
I hope that you like to be near God. He loves you and will always provide for you. Take some time today to be with God! —DJH*

“I love you, Lord! You are my strength. The Lord is my Rock, my fortress, my place of safety. He is my God, the Rock I run to for protection.” Psalm 18:1-2a
PRAYER: Dear God, thank You for loving me and taking care of me. I want to stay close to You every day. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言