詩篇119 (8)

on 2016年10月24日 星期一
詩篇119 (8)
聖經閱讀:詩篇119:57-64 現代中譯本|合和本
2016年10月24日(一)


<今天經文閱讀的第62a節讓我回想起很久以前的一段經歷,這節經文說:「我在半夜起來,頌讚你公義的律例。」 我兒子還是嬰兒的時候,我以為他感冒了,半夜時他感到很不舒服,於是我打電話給醫生,醫生要我馬上帶兒子去醫院。我開車送兒子到醫院,看著醫生和護士照顧著他,我感到很無助,只能站在外面的走道上禱告。
終於,我可以帶兒子回家了,醫生教我一些特別的方法來照顧兒子,好幾個晚上我睡在他旁邊,我感到非常疲倦,還要努力忍住不哭。 我兒子慢慢地好起來,有一個晚上醒來時,我發現兒子好很多了,於是我下床禱告,感謝上帝在他生病時一直幫助他。
當生命遇到患難時,要懇求上帝幫助你、安慰你,也不要忘記感謝上帝回應你的禱告。—BH

「上主啊,我要頌讚你,因為你垂聽我。」 詩篇118:21a
禱告:親愛的主,感謝祢照顧我和我的家人。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (8)
Bible Reading: Psalm 119:57-64
Monday, October 24, 2016


Verse 62a of our Bible Reading reminds me of an experience I had a long time ago. This verse says, “In the middle of the night, I get up to thank you.” When my son was a baby, I thought he had a cold. During the night he became very sick. I called our doctor, and he told me to take my son to the hospital right away. I drove my son to the hospital and watched as doctors and nurses took care of him. I felt helpless. All I could do was stand out of the way and pray.
Finally I was allowed to take my son home. The doctor had given me special instructions on how to take care of my son. I slept beside my son for several nights. I was very tired and kept trying not to cry. Slowly my son improved. One night I woke up and noticed that my son looked a lot better. I got up and prayed and thanked God for helping my son through this sickness.
When you face bad times in your life, ask God to help and comfort you. And don’t forget to thank Him for answering your prayer. —BH

“Lord, I thank you for answering my prayer.” Psalm 118:21a
PRAYER: Dear Lord, thank You for taking care of me and my family. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言