舊約 (7)

on 2016年10月1日 星期六
舊約 (7)
聖經閱讀:約書亞記1:1-9 現代中譯本|合和本
2016年10月1日(六)


今天讀的經文中,上帝對約書亞說話。摩西去世了,約書亞成為以色列人的領袖,上帝鼓勵約書亞要勇敢、堅強。上帝也提醒約書亞要研讀祂的命令並遵守它們。
如果我每天讀經,就會感到平安和安慰,研讀聖經幫助我走在正確的道路上而不迷失離開上帝,閱讀並記住上帝的話幫助我不做壞事。你越努力研讀聖經,就越容易順服上帝。
當耶穌在世時,祂鼓勵信徒遵守祂的教導,在約翰福音14:23,耶穌說:「愛我的人都會遵守我的話。我父親必定愛他,而且我父親和我要到他那裡去,與他同在。」
你真的愛耶穌嗎?那麼今天就遵行祂的話語!—RF*

「你要常常誦念,日夜研讀這法律書,使你能夠遵守書上所寫的一切話。這樣,你就會成功,事事順利。」 約書亞記1:8
禱告:上帝,謝謝祢賜下奇妙的教導,我願遵守它們。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Old Testament (7)
Bible Reading: Joshua 1:1-9
Saturday, October 1, 2016


 In our Bible verses for today, God spoke to Joshua. Moses had died, and Joshua had become the leader of the Israelites. God encouraged Joshua to be strong and brave. God also reminded Joshua to study His commands and obey them.
If I read my Bible every day, I feel peace and comfort. Studying the Bible helps me to stay on the right path and not wander away from God. Reading and remembering God's words helps me to avoid doing wrong things. The more you read and study the Bible, the easier it is to obey God.
When Jesus was on earth, He encouraged His followers to obey His teachings. In John 14:23 Jesus said, “All who love me will obey my teaching. My Father will love them. My Father and I will come to them and live with them.”
Do you really love Jesus? Then obey His Word today! —RF*

“Always remember what is written in that book of law. Speak about that book and study it day and night. Then you can be sure to obey what is written there. If you do this, you will be wise and successful in everything you do.” Joshua 1:8
PRAYER: Thank You, God, for Your wonderful teachings. I want to obey them. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言