上帝的軍裝

on 2016年10月11日 星期二
上帝的軍裝
聖經閱讀:以弗所書6:10-20 現代中譯本|合和本
2016年10月11日(二)


在我七年級的社會科課堂裡,老師問了一個關於摩西的問題,我知道答案,因為從小去教會一再聽到摩西的故事,當我回答時,老師竟然說我不對。
那天晚上回到家後我查了一下聖經,我知道我給了正確了答案。隔天到學校時,我告訴老師我查到的結果,他向我道歉,並對全班同學說我的答案是對的。
我害怕做這種事,因為我的學校並不是一所基督教學校,信主的學生常常被戲弄、被取笑,但是我知道自己必須捍衛真理。
今天閱讀的經文讓我們知道如何預備好捍衛真理,我們必須穿戴上帝的軍裝── 真理的腰帶、正義的護胸甲、平安的福音鞋、信心的盾牌、救恩的頭盔和聖靈的寶劍。要懇求上帝幫助你為祂持守剛強! —AB

「你們要穿戴上帝所賜的全副軍裝,好使你們能站穩,來抵禦魔鬼的詭計。」 以弗所書6:11
禱告:天父,求祢今天與我同在,幫助我剛強。奉耶穌的名,阿們!
(李信儀譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

God's Armor
Bible Reading: Ephesians 6:10-20
Tuesday, October 11, 2016


 In my seventh grade social studies class, my teacher asked a question about Moses. I knew the answer because I had grown up going to church and learning the stories about Moses again and again. When I gave my answer, the teacher said I was wrong.
I went home that night and studied the Bible. I learned that I had given the right answer. The next day at school, I told my teacher what I had studied. He apologized to me and told the class that my answer had been correct.
I was scared to do that because my school was not a Christian school. Often Christian students were teased and mocked. But I knew I had to stand up for the truth.
Our Bible verses today show us how we can be ready to stand up for the truth. We need to have God's armor — the belt of truth, the chest protection of right living, the Good News of peace, the shield of faith, the helmet of salvation and the sword of the Spirit. Ask God to help you stand strong for Him! —AB
“Wear the full armor of God. Wear God's armor so that you can fight against the devil’s clever tricks.” Ephesians 6:11
PRAYER: Heavenly Father, please be with me today and help me to be strong. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言