詩篇119 (6)

on 2016年10月10日 星期一
詩篇119 (6)
聖經閱讀:詩篇119:41-48現代中譯本|合和本
2016年10月10日(一)


有一個夏天,我的大兒子在新兵訓練營受訓,我的小兒子剛要上高中。
在那個夏天的一個星期六,我從窗戶看到小兒子用很慢的步伐走向屋子,是他騎車發生意外了!我把他載到醫院的急診室,發現他的手肘骨頭斷了三個地方,幾天後,大兒子打電話告訴我,說他待在軍事醫院裡,因為他昏倒了、血壓很低。
我學像今天經文的作者一樣為我的兩個兒子禱告──「上主啊,求你向我顯明你的慈愛」(第41節),而上帝真的照顧了他們。有一位隨軍牧師在我大兒子住院期間一直幫助他,有一些朋友在我小兒子復原期間幫忙照顧他。
請歸向上帝,祂會向你顯明祂信實的慈愛! —BH

「要感謝上主,因他至善;他的慈愛永遠長存!」 歷代志上16:34
禱告:親愛的主,謝謝祢一直對我和我的家人顯明祢信實的慈愛。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (6)
Bible Reading: Psalm 119:41-48
Monday, October 10, 2016


 One summer my oldest son was at military boot camp. My younger son was ready to start high school.
On a Saturday that summer, I looked out the window and saw my younger son walk very slowly to the house. He had been bike riding and had an accident. I drove him to the emergency room, and we found out that he had three breaks in his elbow. Then a couple of days later, my older son called to tell me that he was in the military hospital. He had fainted and his blood pressure was very low.
I prayed for my sons like the writer of our verses prayed — “Lord, show me your faithful love” (verse 41). And God did take care of them. A military chaplain helped my older son through his hospital stay. And some friends helped entertain my younger son while his arm was healing.
Turn to God and He will show you His faithful love! —BH

“Give thanks to the Lord because he is good. His faithful love will last forever.” 1 Chronicles 16:34
PRAYER: Dear Lord, thank You for always showing me and my family Your faithful love. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言