詩篇119 (5)

on 2016年10月7日 星期五
詩篇119 (5)
聖經閱讀:詩篇119:33-40現代中譯本|合和本
2016年10月7日(五)


 我的生活一度很忙亂,我經常很忙碌,所以只能簡短地禱告,而且也不常讀經。
有一個冬天,我開車在一條街上,突然有一部車衝到我前面,我雖然避開、沒有撞到那輛車,但是我的車子打滑了好幾圈才停下來。我相信上帝讓我避免了一次嚴重的車禍。
這個經歷讓我停下來思考自己的生活,我終於明白自己並沒按上帝的旨意來做事,我並沒有效法今天經文閱讀裡的榜樣,我也沒有努力去了解上帝的教導(第34節)、遵行祂的誡命(第35節),以及謹守祂的指示(第40節),相反的,我的眼目只放在「虛幻的事」上(第37節)。
我立刻開始努力讀經、花時間禱告,然後我就可以倚靠上帝來幫助我度過每一天。今天你一定要花時間來加強你和上帝的關係! —BH

「求你領我走你誡命的道路,因為我從它得到喜樂。」 詩篇119:35
禱告:上帝,謝謝祢讓我可以向祢禱告,以及讀祢的話語。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Psalm 119 (5)
Bible Reading: Psalm 119:33-40
Friday, October 7, 2016


There was a time when my life was very hectic. Often I was so busy that I only prayed short prayers, and I didn’t read my Bible very much.
One winter day I was driving down a street. A car came speeding onto the street in front of me. I was able to avoid hitting the car, but my car spun around several times before I could stop. I believe that God prevented me from being involved in a serious accident.
This experience made me stop and think about my life. I realized I was not doing what God wanted me to do. I was not following the example in our Bible verses today. I was not trying to understand God’s teachings (verse 34), following His commands (verse 35) and obeying His instructions (verse 40). Instead I was looking at “worthless things” (verse 37).
Right away I started reading my Bible more and spending time in prayer. Then I was ready to depend on God to help me get through each day. Be sure that you take time to strengthen your relationship with God today! —BH

“Help me to follow your commands, because that makes me happy.” Psalm 119:35
PRAYER: God, thank You that I can pray to You and read Your Word. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言