渴慕耶穌

on 2016年3月31日 星期四
渴慕耶穌
聖經閱讀:約翰福音4:5-14 現代中譯本|合和本
2016年3月31日(四)


 離我家幾條街外有一條步道,這條步道延著溪邊、通到樹林裡。有一座大橋橫跨這條溪,如果我站在橋上,就可以看見橋下的流水。
幾年前發生了一場旱災,我怕那條溪會乾掉,水位的確降得很低,但溪裡總還有一些水。
這讓我想起今天閱讀的經文,耶穌告訴那個撒馬利亞女人,說祂可以賜給她活水,「誰喝了我所給的水,誰就永遠不再渴。我給的水要在他裡面成為泉源,不斷地湧出活水,使他得到永恆的生命」(第14節)。

當生命遇到問題時,耶穌是可以真正幫助我的那一位。當我擔心時,祂賜給我安慰;當我不知道該怎麼辦時,耶穌賜給我祂的真理和智慧。在你的生命中,你是否渴慕耶穌呢?今天就歸向祂、跟隨祂!—KC

「耶穌說:『要是你知道上帝的恩賜和現在向你要水喝的是誰,你就會求他,而他會把活水給你。』」 約翰福音4:10
禱告:親愛的天父,謝謝祢天天用祢的活水來充滿我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Thirsty for Jesus
Bible Reading: John 4:5-14
Thursday, March 31, 2016


 There is a walking trail a few blocks from my house. This trail runs by a creek and into the woods. A large bridge crosses the creek. If I stand on this bridge, I can watch the water flowing below.
Several years ago, we had a drought. I was afraid that the creek would dry up. The water level did drop very low, but there was always some water in the creek.
This made me think about our Bible Reading for today. Jesus told the woman in Samaria that He could give her living water. “...anyone who drinks the water I give will never be thirsty again. The water I give people will be like a spring flowing inside them. It will bring them eternal life” (verse 14).

When I face problems in my life, Jesus is the one who can truly help me. When I am worried, He gives me comfort. When I am uncertain about what to do, Jesus gives me His truth and wisdom. Are you “thirsty” for Jesus in your life? Turn to Him and follow Him today! —KC

“Jesus answered, ‘You don't know what God can give you...If you knew, you would have asked me, and I would have given you living water.'” John 4:10
PRAYER: Dear Father, thank You for filling me with Your living water every day. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言