聖經日記

on 2016年3月29日 星期二
聖經日記
聖經閱讀:詩篇119:17-24 現代中譯本|合和本
2016年3月29日(二)



每天我開車上班都走同樣的路,在開車的時候,我並沒有留心注意經過的街道,以及沿路店家的名字。
每一年我都把聖經讀一遍,到今天已經讀了35遍了,但有時候,在讀到熟悉的經節時,我就好像開車去上班一樣,雖然讀了那些字,但卻沒有讓上帝的話語來對我說話。
所以我決定寫一本「聖經日記」,這不是一本記錄每天發什麼事的日記,而是一本記錄每天讀經心得的日記。這樣做迫使我留意所讀到的話語,並且將所讀到的話應用到日常生活中。每一天在我讀上帝話語的時候,都會有特別的珍寶在等著我!
今天經文閱讀的第18節說:「求你開我的眼睛,使我看出你法律中奧妙的真理。」我希望你會天天讀上帝的話語並學到新的教導。 —BL

「我─你的僕人仍然要學習你的法則。你的教導使我歡欣,是我的良師益友。」 詩篇119:23b-24
禱告:親愛的上帝,求祢打開我的心,使我今天可以從祢的話語學到新的教導。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Bible Diary
Bible Reading: Psalm 119:17-24
Tuesday, March 29, 2016


 Every day I drive to work along the same route. As I drive, I do not pay much attention to the streets I pass or the names of stores along the way.
Every year I read through the entire Bible. I have finished it 35 times. But sometimes when I am reading familiar verses, it is like I am driving to work. I read the words, but I do not allow God's Word to speak to me.
So I decided to make a Bible diary. This is not a diary where I write down what happened that day. Instead, it is a diary where I write down what I learned that day from my Bible reading. This forces me to pay attention to what I am reading and to apply it to my life. Every day when I read God’s Word there is a special treasure waiting for me!
Verse 18 of our Bible Reading says, “Open my eyes so that I can see all the wonderful things in your teachings.” I hope that you will read God’s Word every day and learn something new. —BL

“I am your servant, and I continue to study your laws. Your rules make me happy. They give me good advice.” Psalm 119:23b-24
PRAYER: Dear God, open my heart so that I can learn something new from Your Word today. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言