活水 (1)

on 2016年3月8日 星期二
活水 (1)
聖經閱讀:以西結書36:24-28 現代中譯本|合和本
2016年3月8日(二)


 我記得小時候的夏天我在外面玩耍,當我玩得髒兮兮時,媽媽就會叫我回家洗澡,但是不久之後,我又會跑到外面玩,又把全身弄得髒兮兮。我永遠沒辦法保持乾淨!
生活中的罪把我們的靈性弄得髒兮兮,唯一能潔淨我們的方法就是透過耶穌。有一首古老的詩歌這樣說:「有什麼可以洗淨我的罪?唯靠耶穌的寳血。」如果我們跟隨、順服耶穌,祂的寳血就洗淨我們的罪。
今天我們閱讀的經文中,先知以西結給了我們一幅耶穌潔淨我們的圖像:「我要用清潔的水灑你們,洗掉你們一切的污穢」(第25節)。耶穌是洗淨我們罪惡的真正活水。
接下來的幾天,我們將要來看耶穌成為我們活水的其他方式。 —SAH

「如果我們向上帝認罪,他是信實公義的,他要赦免我們的罪,洗淨我們所犯的各種過錯。」 約翰壹書1:9
禱告:天父,謝謝祢賜下祢的兒子耶穌,謝謝祢賜下祂用寳血來除去我的罪、使我得潔淨。奉耶穌的名,阿們!
(周維音譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Living Water (1)
Bible Reading: Ezekiel 36:24-28
Tuesday, March 8, 2016


 I remember playing outside during the summer when I was little. I got dirty, and my mother called me inside to take a bath. Then later I played outside and got dirty again. I could never stay clean!
The sin in our lives makes us spiritually dirty. The only way we can be clean is through Jesus. An old hymn says, “What can wash away my sins? Nothing but the blood of Jesus.” If we follow and obey Jesus, His blood washes away our sins.

In our Bible verses today, the prophet Ezekiel gives us a picture of Jesus making us clean. “I will wash away all your filth...and I will make you pure” (verse 25). Jesus truly is our Living Water that removes our sin. For the next few days we will look at other ways that Jesus is our Living Water. —SAH

“But if we confess our sins, God will forgive us. We can trust God to do this. He always does what is right. He will make us clean from all the wrong things we have done.” 1 John 1:9
PRAYER: Heavenly Father, thank You for Your Son, Jesus. Thank You that His blood removes my sin and makes me clean. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言