節制

on 2016年3月27日 星期日
節制
聖經閱讀:彼得前書5:6-9 現代中譯本|合和本
2016年3月27日(日)


我有一個年幼的兒子,他可以前一分鐘很開心,但是下一分鐘就生氣。
有天晚上我們在一家店裡,兒子感到厭倦了,就要求我把他從推車中抱出來,讓他下來走路。我告訴兒子必須用好的態度來請求我,然後他就生氣了;我告訴他,在他能夠控制自己的時候才可以下來。有些人也許會說我對兒子太嚴厲了,但是我想要教導兒子能夠節制。
有很多次我就像兒子一樣,對發生的事情很快地回應,然後就生氣了,其實,我必須節制自己才對。

今天的經文閱讀說魔鬼就像是咆哮的獅子,牠正在尋找沒有節制的人,魔鬼想要引誘這些人去犯罪。經文第9節告訴我們應該怎麼做,就是要「信心堅定,抗拒他。」
如果你想要成為節制的人,就將你的生命交給上帝,然後讓祂的聖靈住在你的生命中,並且在你生命中作工。 —JM

「要警醒戒備!你們的仇敵─魔鬼正像咆哮的獅子走來走去。」 彼得前書5:8a
禱告:上帝,我願節制自己來榮耀祢。奉耶穌的名,阿們!
(林煜茹譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Self-control
Bible Reading: 1 Peter 5:6-9
Sunday, March 27, 2016


I have a young son. He can be happy one minute and upset the next minute.
The other night we were in a store. My son was tired. He demanded that I take him out of the shopping cart and let him walk. I told my son that he had to ask me nicely. Then he became very upset. I told him he could get down when he was under control. Some people might say I was too harsh with my son. But I wanted to teach my son to have self-control.
Many times I am like my son. I react quickly to something that happens. Then I become upset. Instead, I need to be self-controlled.

Our Bible Reading today says that the devil is like a roaring lion. He is looking for people who are not self-controlled. The devil wants to tempt these people to sin. Verse 9a tells us what we should do: “Refuse to follow the devil. Stand strong in your faith.”
If you want to be self-controlled, give your life to God. Then let His Holy Spirit live and work in your life. —JM

“Control yourselves and be careful! The devil is your enemy.” 1 Peter 5:8a
PRAYER: God, I want to be self-controlled and honor You. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言