仰望上帝

on 2016年3月12日 星期六
仰望上帝
聖經閱讀:詩篇19:1-6 現代中譯本|合和本
2016年3月12日(六)


 每一天我都要摸黑開車去上班,在一個清晨開車的時候,我想到又冷又下雪的天氣、糟糕的交通和路上惡劣的駕駛。當想到自己的問題、心思專注在種種的憂慮上時,讓我就感到灰心喪志。
當我到達上班的地方時,太陽才開始升起,我抬頭仰望,看見天空同時散發出黃、粉紅、藍、橘等顏色,我感覺好像上帝在安慰我、在送給我一個奇妙的禮物。
我發現在停車場快步前進的人並沒有抬頭看看天空,這些人錯失了上帝美麗的畫作,這提醒了我,一個人很容易因為忙碌而錯失上帝的恩典和應許,我們會專注在自己的問題而沒有仰望上帝、尋求祂的幫助和安慰。
在今天閱讀的經文中,作者抬頭仰望看見上帝的創造,然後他明白上帝是多麼令人敬畏。今天你要仰望上帝並讚美祂。 —SQ

「上主─我們的主啊,你的偉大彰顯全地!頌讚你的聲音上達諸天;」 詩篇8:1
禱告:上帝,祢真奇妙!我願永遠記得祢愛我、祝福我。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Look to God
Bible Reading: Psalm 19:1-6
Saturday, March 12, 2016


 Every day I drive to work in the dark. One morning as I was driving, I thought about the cold, snowy weather, the bad traffic and bad drivers. I became discouraged as I thought about my problems and focused on my worries.
When I arrived at work, the sun was beginning to come up. I looked up at the sky. It was a mixture of yellow, pink, blue and orange. I felt like God was comforting me and giving me a wonderful gift.
I noticed other people quickly walking in the parking lot. They were not looking at the sky. These people missed God's beautiful picture. This reminded me that it is easy to become busy and miss God's gifts and promises. We concentrate on our problems and do not look to God for help and comfort.
In our Bible Reading today, the writer looked up and saw God’s creation. Then he realized how awesome God is. Look to God today and praise Him. —SQ

“Lord our Lord, your name is the most wonderful in all the earth! It brings you praise everywhere in heaven.” Psalm 8:1
PRAYER: God, You are truly amazing! I want to always remember that You love me and bless me. In Jesus' name. Amen.

0 意見:

張貼留言