蒙應允的禱告

on 2014年6月24日 星期二
蒙應允的禱告
聖經閱讀:詩篇65:1-13 現代中譯本|合和本
2014年6月24日(二)



蒙應允的禱告  我兒子的手臂出了一個問題,所以我帶他去看醫生。醫生說我兒子必須做一些醫學檢查。
 我帶兒子到醫院去做檢查,我知道有些檢查會很痛,所以我很擔心我兒子。坐在醫院裡等候是一件困難的事情,當我在裡面的時候,我總是不停地禱告。最後,兒子完成了所有的檢驗,他告訴我檢查的過程很痛苦,但是檢查結果顯示他的手臂不用開刀。
 今天的經文中,作者為許多事情讚美上帝,其中一件是蒙應允的禱告。第2節說:「因為你垂聽祈求。人因犯罪都要來尋求你。」上帝垂聽我的禱告並且照顧我兒子。
 今天你有擔憂的事嗎?你是否擔心著某個生病的人呢?就將你的憂慮交託給上帝,祂總是會回應你的禱告,並且為你成就那最美好的事! -BH
「你垂聽了我們,給我們勝利;你用奇異的作為拯救我們。世上萬民和天涯海角的人都信靠你。」 詩篇65:5
禱告:上帝,我知道祢總是垂聽我的禱告並且回應禱告。奉耶穌的名,阿們!
(尤榮輝譯)

推薦本文到 Twitter 推薦本文到 Plurk 推薦本文到 Facebook

Answered Prayer
Bible Reading: Psalm 65:1-13
Tuesday, June 24, 2014



Answered Prayer  My son had a problem with his arm, so I took him to the doctor. The doctor said that my son needed to have some medical tests.
 I took my son to the hospital for the tests. I knew that some of the tests would be painful, so I was very concerned about my son. It was difficult to sit in the room and wait. I prayed all the time I was there. Finally my son was finished with the tests. He told me that it had been painful, but the tests showed that he would not need surgery on his arm.
 In our Bible verses today, the writer praised God for many things. One thing was answered prayer. Verse 2 says, “Anyone can come to you, and you will listen to their prayers.” God heard my prayer and took care of my son.
 Are you worried about something today? Are you concerned about someone who is sick? Give your worries to God. He will always answer your prayers and do what is best for you! —BH
“God, you answer our prayers and do what is right. You do amazing things to save us. People all over the world know they can trust in you.” Psalm 65:5a
PRAYER: God, I know You always hear my prayers and answer them. In Jesus’ name. Amen.

0 意見:

張貼留言